Gå til innhold

Vannkjøling,hva trenger jeg ekstra,vil det passe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste jeg tenker på ved kandalf kabinetttet der er, om jeg f.eks har 1 dvd brenner, en viftestyring som tar opp 2 slots, og en floppy vil ikke det kraftig dempe kjølingen i kabinettett ettersom radiatoren sitter i front?

7690818[/snapback]

Wow, det kandalfkabinettet der er akkurat det jeg var ute etter på lenge, må kjøpe den når jeg har tid :dribble:

 

speed91: hvorfor mener du at dvd brenner, en viftestyring som tar opp 2 slots, og en floppy vil dempe kjølingen i kabinettett ettersom radiatoren sitter i front? Lufta kommer jo fra framsiden og kommer ut øverst og nederst, hva du har av DVD brennere og sånt har jo ikke noe innvirkning på kjøleegenskaper, om jeg har skjønt dette systemmet riktig.

 

drbo: Er radiatoren bra på den? Eller følles det behov for en annen radiator hvis man skal kjøle av mer enn bare CPU?

Lenke til kommentar

Hele poenget med vannkjøling er jo å flytte kjølingen til radiatoren. Og ved å flytte radiatorer ut på forsiden, så fjerner en jo varmen fra kabinettet mye mer enn om radiatoren står inne i kabinettet.

 

Selv er jeg i ferd med å tette igjen absolutt hele fronten. Det er allikevel igjen en 12cm og to 8cm vifter i kabinettet. Det er mer en jeg har i mine andre luftkjølte PCer. Dersom dette ikke er nok, kan en kjøpe ny sideplate med en 25cm vifte på.

 

Det er vanskelig å utale meg om denne radiatoren versus andre radiatorer, men mine temperaturmålinger har enda ikke over 36C på CPU, med 9 vannblokker i kjølekretsen.

 

De testene jeg har lest sier vel egentlig at til denne prisen så er dette svært bra produkt, men at en kan tjene noen få grader ved å kjøpe mye dyrere high end produkter.

 

Mao, dette er et svært bra start sett, som en kan godt kan bygge videre på. Og de pengene ern sparer kan en jo bruke på flere vannblokker ... :thumbup:

Lenke til kommentar

BaronKanon har nok rett i at du kan få bedre radiator en den som kommer med i LCS (bedre blokk, tank og pumpe også).

 

Spørsmålet er bare hva du trenger, og til hvilken pris? Det beste er det godes fiende ...

 

Settet gir svært mye for pengene, med du vil alltid kunne finne bedre enkeltkomponenter. Selv er jeg svært begeistret for selve kabinettet og plasseringen av radiatoren, men har etterhvert oppgradert blokk, pumpe og tank (ville styre pumpen, samt plassere tanken en annen plass grunnet alle kjøleblokkene mine).

 

Og her er vel poenget mitt. Kandalf LCS er et ypperlig startpunkt, for så etterhvert å oppgradere. Så jeg ville startet med det som fulgte med. Du kan alltids bytte alle kjøledelene senere ...

Lenke til kommentar

Speed91: Ser at du skal ha en AC-vanntank samt festebrakett for toppmontering. Dersom du går for Kandalf, så har du plass nok til å feste tanken i to 5,25 brønner vha festebraketten til AC. Det koster deg litt (ca 150) mer, men jeg tror du vil få problemer med å finne en god plass på toppen av Kandalf kabinettet ditt for toppmontering (du slipper også å lage hull ...) ;)

 

KanonBaron: Det spørs hva man har råd til ... selv er jeg glad jeg ikke kjøpte alt og det dyreste med en gang, da jeg har lært mye og endret preferanser underveis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...