Gå til innhold

for seint og starte med boksing?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere jeg kjenner (begynte jeg også, men måtte slutte pga sykdom og drit) begynte da de var mellom 16 og 23, så det går vel fint. De har riktig nok ikke planer om å bli verdensmester, da. Så det kommer nok litt an på hvor seriøst du skal drive, men generelt vil jeg ikke si at det er for seint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:huh: Trodde jeg hadde dårlig hukommelse for jeg husket ikke at jeg hadde lagd denne tråden, for jeg hadde planer om å lage en akkurat lik i dag.

 

Men boksing ja, har sett litt på det i siste men er selv 19 år om noen måneder, så da er det kanskje litt sent..

Lenke til kommentar

Jeg er 19 og har planer om å begynne snart. Men jeg kommer til å gå der mest for å holde meg i form. Gratis trening 4 timer i uken sier jeg ikke nei til (ja, jeg kjenner noen som kjenner noen som av en eller annen grunn kjører gratis boksetrening). Og fy faen så hard trening det er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke noe problem å begynne å trene boksing i en alder av 16 år. Jeg ville dog ikke anbefalt deg det hvis du skal i jegeren. Da ville jeg anbefalt deg en salig blanding av Krav Maga (et nærkamp- og situasjonssystem komponert for det Israelske Forsvaret) og Muay Thai (thaiboksing). Disse to føler jeg at utfyller hverandre relativt godt.

 

Les mer om Krav Maga HER

 

Les mer om Thai-boksing/Muay Thai HER

 

BTW: driver med begge deler selv, og kan virkelig gå god for kombinasjonen.

 

:)

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Boksing er god trening for styrke, utholdenhet og smerteterskel :), og det er vel, som sagt over, aldri for sent å begynne med mindre det er verdensmester du har planer om å bli. Du kommer så langt du kommer og du får sikkert noe godt ut av det hvis du liker å drive med sporten :).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Men skal du bli proff er det kanskje litt sent, hvertfall for meg som er snart 19. :/ Amatør-boksing har du jo hjelm og det går på poeng, ikke noe mye KO og slikt.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen steder de driver med boksing i Akershus-området??

7698864[/snapback]

Ser du trener til å bli marinejeger. Da er det vel ikke så lurt å drive med boksing?

7761839[/snapback]

 

Hvorfor skulle det ikke være lurt å drive med boksing om man skal bli marinejeger?

som "chrml" sier, mye utholdenhet, styrke og smerteterskel som går igjen både i marinejeger-treningen og boksing. Høy relativ styrke, og helst styrke med egen kroppsvekt. Har ingen spesielle planer om å begynne med boksing, men må si jeg er svært facinert av sporten.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen steder de driver med boksing i Akershus-området??

7698864[/snapback]

Ser du trener til å bli marinejeger. Da er det vel ikke så lurt å drive med boksing?

7761839[/snapback]

 

Hvorfor skulle det ikke være lurt å drive med boksing om man skal bli marinejeger?

som "chrml" sier, mye utholdenhet, styrke og smerteterskel som går igjen både i marinejeger-treningen og boksing. Høy relativ styrke, og helst styrke med egen kroppsvekt. Har ingen spesielle planer om å begynne med boksing, men må si jeg er svært facinert av sporten.

7766427[/snapback]

Jeg kjenner 3 stykker som driver med boksing. Han ene kappa av hue på katta si og han andre er helt blåst. Han tredje er også ganske rar.

Konklusjon: slag mot huet er ikke bra!

Lenke til kommentar
Jeg kjenner 3 stykker som driver med boksing. Han ene kappa av hue på katta si og han andre er helt blåst. Han tredje er også ganske rar.

Konklusjon: slag mot huet er ikke bra!

7770153[/snapback]

Jeg tror det heller er det at idioter som det der blir lokket til boksingen som er problemet, enn at boksing gjør folk til idioter. Jeg har lett for å forhåndsdømme boksere fordi jeg kjenner så mange idioter som går på boksing, men jeg kjenner mange andre kampsportutøvere som er normale, balanserte mennesker. Jeg tror boksing har et problem med den typen mennesker de tiltrekker seg.

Jeg ser uansett på boksing som en ganske usivilisert idrett, da det rett og slett virker mye mindre variert og allsidig enn mange andre kampsporter. Man får ikke den helt store personlige utviklingen annet enn i armstyrke og brystmuskler, utholdenhet og smerteterskel.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner 3 stykker som driver med boksing. Han ene kappa av hue på katta si og han andre er helt blåst. Han tredje er også ganske rar.

Konklusjon: slag mot huet er ikke bra!

7770153[/snapback]

Jeg tror det heller er det at idioter som det der blir lokket til boksingen som er problemet, enn at boksing gjør folk til idioter. Jeg har lett for å forhåndsdømme boksere fordi jeg kjenner så mange idioter som går på boksing, men jeg kjenner mange andre kampsportutøvere som er normale, balanserte mennesker. Jeg tror boksing har et problem med den typen mennesker de tiltrekker seg.

Jeg ser uansett på boksing som en ganske usivilisert idrett, da det rett og slett virker mye mindre variert og allsidig enn mange andre kampsporter. Man får ikke den helt store personlige utviklingen annet enn i armstyrke og brystmuskler, utholdenhet og smerteterskel.

7770445[/snapback]

Uansett så er ikke slag mot huet bra for noe.

Og ja sant som du sier at de ikke for trent mer enn armstyrke, brystmuskler og utholdenhet.

 

VI så jo siste kampen mot han russern på 2.20, han vant fordi motstanderen fikk kneet ut av ledd. wtf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...