Gå til innhold

PSP og minnekort


xHEROx

Anbefalte innlegg

Hei.

Regner med at denne tråden har vært oppe før, men tro meg jeg søkte for å prøve å unngå å lage dobbeltposter. Men fant ingenting, og trenger svar litt kjapt.

 

Uansett, jeg har hatt PSP en stund og tenkte først nå å kjøpe meg et minnekort for å få lagt over litt spill/filmer etc.

 

Så hadde bare et par sp.mål da. Hvor stort minnekort burde man invistere i? Og det er duo stick minnekort i PSP sant?

 

Og hvordan er det å legger over og så spille spill der? Trenger man noen spesielle programmer etc?

 

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et 2gb kort.. det kommer hovedsaklig ann på hva du skal bruke det til.

 

Har du mulighet og ønsker om å benytte homebrew, psx spill o.l på det så bør du jo ha litt plass.

 

Det er en del miksing og tricksing og krav til firmware versjon osv. for å få muligheten til dette. Så det er en del og sette seg inn i om du ikke har vært med i mølla fra starten. Men det er utrolig mange muligheter på psp i dag.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Du må bare ikke finne på å kjøpe ett fake Sony Memorystick Pro duo som selges på Finn.no eller ebay. Jeg kjøpte ett 4 GB Sandisk Memorystick Pro Duo MagicGate minnekort på Netshop til 1036.- Det er bare noen få hundrelapper over de falske som gir elendig skrive/lesehastighet og masse feil og problemer når du virkelig behøver 100% sikkerhet. Som f.eks ved nedgradering eller oppgradering av PSP`n som innebærer flashing av minnet.

 

Om minnekort og mer på PSP kan du lese de siste innleggene i tråden her: PSP TA-082 Downgrader

 

Og du oppdager fake kort enkelt. Les i tråden over og her:

 

Hvordan unngå falske Sony Memorystick Pro Duo

Lenke til kommentar

OBS OBS!

 

Jeg og mine kamerater har STORE PROBLEMER med 4gb kortene.

All data etter ca 1GB inn på kortet blir korrupt data.

4GB kortene er også veldig trege.

 

Anbefaler i alle høyeste grad å kjøpe 2GB i stedet for 4GB.

Jeg hadde 1 stk 2GB og 1stk 4GB.

Etter et hav av frustrasjon har jeg nå heldigvis 3 stk 2GB og de fungerer strålende.

 

Gå på QXL. Der får du 2GB for rundt 300,-

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Vil det si at FW 2.71 vil takle 4GB brikker uten videre?

7678833[/snapback]

 

 

Mitt Sandisk 4GB MS Pro Duo fungerer helt perfekt i min PSP 2.71. Og det fungerer like perfekt etter at den er nedgradert til 1.5 og opp til 3.03 OE-A`

 

Jeg har ett orginalt kort kjøpt fra anerkjent norsk nettbutikk. Sandisk støtter MagicGate og mange sier de har raskere lese/skrivehastighet enn orginale Sony. Flere mener også at de ordinære MS Pro Duo MagicGate kortene har raskere hastighet enn de såkalte high-speed kortene når de brukes på PSP.

 

Kjøper du den falske kinadritten de selger på Finn.no eller ebay/qxl kan du få masse problemer. Du vet ikke hva du får og hvor lenge de varer. Les mer fra linkene i trådene ovenfor.

Lenke til kommentar
hvorfor tror du egentlig at de på qxl og finn er falske?

Har ikke noe problemer med de jeg har kjøpt på finn.no og qxl jeg. Kosta lite, og funker meget bra på PSP og w810i

7679944[/snapback]

 

Fordi jeg ble lurt og kjøpte ett slikt møkkakort. Og selgeren påstår de er ekte og er derfor en svindler.

 

Og jeg liker ikke å bli svindlet. Og søker du på større PSP forum rundt på nettet innebærer disse falske kortene masse trøbbel for folk. Les mer om hvordan unngå å kjøpe falske kort HER!

Lenke til kommentar
Vil det si at FW 2.71 vil takle 4GB brikker uten videre?

7678833[/snapback]

 

Ekte Sony Memory Stick vil nok funke på alle firmwares.

De falske kortene som selges på Finn.no og QXL i 4gb størrelse vil ikke virke på noen av firmwarene.

Men som sagt.

Falske 2gb kort jeg har kjøpt på finn og qxl har fungert problemfritt så langt.

(4-5 måneder)

Men jeg ser jo av linkene tidligere i tråden at disse falske kortene kan slutte å virke når som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...