Gå til innhold

Bør jeg være misfornøyd med denne servicen?


Anbefalte innlegg

Bare for å begynne et sted.

 

Bestilte meg et nytt skjermkort fra en webshop. (utelater navn fordi jeg ikke selv kan dømme om det er dårlig service eller ei og fordi jeg ikke ønsker å henge ut noen uten grunn).

 

Her er ordren:

 

ORDREDETALJER ORDRE NR. 21167027

 

 

 

 

Ordre info.

 

Status: Sendt

 

 

 

 

 

Leveringsinfo

 

Navn:

*********************

Adresse:

************

Postnr.:

6517

Poststed:

KRISTIANSUND N

 

Kommentar:

 

 

 

Ordredato:

03.01.2007

Pakkedato :

04.01.2007

Sendtdato :

05.01.2007

 

 

 

 

Sendingstype :

Bedr.pakk dør-dør

Sendingsnummer :

*****************

Betalingsmåte :

Oppkrav

 

 

 

Vårt prod.nr Produktnavn Pris Antall Total

 

******* Sapphire Radeon X1950PRO 1.898,00 1 1.898,00

*******

 

 

 

Sum varelinjer eksl. mva: 1.518,40

Mva. varelinjer: 379,60

Frakt (Bedr.pakk dør-dør) og omkostninger inkl. mva: 356,

Totalt å betale inkl. mva: 2.254,25

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Som dere ser ble varen bestilt Onsdag 03.01.2007. ingenting annet ble gjort den dagen.

 

Torsdag 4. januar 2007 11:42 mailet jeg dem og spurte om de ikke kunne endre sendemåte og adresse. Fra Servicepakke til Bedriftspakke DØR-DØR Innland. Fikk mail tilbake Torsdag 4. januar 2007 12:45 om at det var greit. Samme dag blir ordren pakket. Ingenting mer skjer den dagen.

 

Fredag 5 januar 2007 Varen blir sendt. (Posten er nede nå, så følgende er minnebasert) Sverger på at pakken ble levert i Fredrikstad, men den oppføringen på postens sporingstjeneste er ikke der lenger. Nå står det kun innlevert Sarpsborg eller noe kl 1601.

 

Lørdag 6 januar. Pakken blir ikke levert. Kommer heller ikke på postkontoret

 

Søndag 7 januar Posten stengt.

 

Mandag 8 januar Regner med jeg får pakken da.

 

 

 

Så kommer et par spørsmål:

 

1. Er det rimelig av en webshop å bruke så lang tid å få sendt avgårde en enkel pakke?

 

2. Skal ikke posten levere Bedriftspakker DØR-DØR Innland innen kl.1600 dagen etter (Innen kjerneområdene).

 

3. Når man kan sende som Bedriftspakker DØR-DØR Innland oppkrav , hvorfor kan de da ikke ta med seg en betalingsterminal. Hvorfor må du da hente den selv på postkontoret?

 

4. Hvorfor koster Bedriftspakker DØR-DØR Innland 200 kr mer når det omtrent er det samme som Servicepakke. (Jeg kan i alle fall ikke se forskjellen)

 

5. Er det bare slik det er. Må jeg bare akseptere dette?

Endret av brazir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte en postmann som kjører ut pakkene. De har ikke med seg terminal, annet enn til faste kunder de har avtale med.

 

Men nesten 300 kr for denne frakten....pakken er litt over kiloen...Kunne sendt den med fly for den prisen.

 

Nå ender det opp med at jeg kunne sendt den som Servicepakke og fått den like raskt. og for 200 kr mindre.

 

 

Jeg hadde ærlig talt trodd jeg skulle få pakken til Lørdag,men det er mulig jeg hadde for høye forhåpninger.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Helt greit det der av netshoppen, ikkje så allerverst uansett, og spesielt når det er like etter jul, og dei har mykje å gjere tykjer eg ikkje at du kan klage på det.

 

Det at det er dyrt, og like treigt med Dør-Dør, er ikkje netshoppen sin feil, men postens. Sikkert mykje å gjere for posten og nå.

Lenke til kommentar
Helt greit det der av netshoppen, ikkje så allerverst uansett, og spesielt når det er like etter jul, og dei har mykje å gjere tykjer eg ikkje at du kan klage på det.

 

Det at det er dyrt, og like treigt med Dør-Dør, er ikkje netshoppen sin feil, men postens. Sikkert mykje å gjere for posten og nå.

7661467[/snapback]

 

 

Så å pakke et enkelt skjermkort en dag og sende det neste dag kl.1600 er greit?

 

Å betale posten for noe de ikke greier å gjennomføre fordi de har mye å gjøre er greit?

 

 

 

Jeg føler i alle fall at dette blir bittelitt urettferdig :( , men jeg er usikker så derfor nevner jeg ikke navn heller.

 

 

Ærlig talt. Ordren laget jeg riktig nok (ettersom jeg husker) litt seint den dagen før den ble pakket. Men de har den inne HELE påfølgende dag. At de ikke skal greie å pakke OG sende en slik ting samme dag er for meg ikke god service. Da blir det vanskelig for posten å få den fram innen lørdag. (men det burde gå likevel). Når det ikke går så er det kjipt å betale 200 kr (2.254,25kr-2067kr=187.25 kr) mer for ingenting. (jeg greier meg likevel altså, men det ER irriterende)

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem nå. Ventet på en PSU som jeg regnet med kom lørdag. Benyttet Bedriftspakke Express. Fakta er at posten ikke kjører ut pakken på lørdag fordi webshoppen ikke merket pakken med "L".

 

Utrolig men sant! Jeg har sendt klage til den aktuelle webshop. De må vel vite at de skal merke den med L når de sender ut på fredag!

Lenke til kommentar

Jeg synes ærlig talt at det ikke var stort å utsette på dette. Det kan jo tenkes at din endring av levering har påvirket prosessen noe. Bestilling dag 1, pakking i løpet av dag 2, sending dag 3 synes jeg er helt akseptabelt.

 

De fleste bedrifter har avtale om henting/levering en gang om dagen - selv om de pakker ferdig en dag kan det jo godt være at dagens sendinger er ute av huset før pakken er klar. Eller at transportøren ikke henter etter visse tidspunkter.

 

Du får neppe en webshop til å løpe bort til posten et minutt før stengetid med bare *din* pakke. Og at posten evt. somler og ikke overholder frister de lover er jo ikke webshopens feil.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme problem nå. Ventet på en PSU som jeg regnet med kom lørdag. Benyttet Bedriftspakke Express. Fakta er at posten ikke kjører ut pakken på lørdag fordi webshoppen ikke merket pakken med "L".

 

Utrolig men sant! Jeg har sendt klage til den aktuelle webshop. De må vel vite at de skal merke den med L når de sender ut på fredag!

7663456[/snapback]

 

Du informerte vel webshopen om at du ville ha den utlevert på lørdagen? Dette er nemlig en ekstra tjeneste posten tar seg godt betalt for, og dersom du ikke har informert om dette, så kan jo ikke vedkommende hos webshopen vite at du vil benytte denne tjenesten og betale ekstra for den?

 

Dette gjelder for Bedriftspakke Ekspress - Over natten.

Utkjøring lørdag

For utkjøring på lørdag kommer et tillegg på kr 110,- ekskl. mva per pakke.

Endret av Jan Roger
Lenke til kommentar

Hvis denne nettbutikken har så lite kunder at det er bare ditt skjermkort som skal pakkes og sendes i lpet av en dag skal du nok være glad for at de i det hele tatt gidder å holde på. Ellers tenker jeg nok at de kanskje har andre kunder enn deg som også venter på varer, og at det kanskje er etterdønninger etter jul og nyttår som gjør at de ikke rekker å få unna alle varene på samme dag.

 

Resten av punktene er strengt tatt Postens feil/skyld, det er vel temmelig åpenbart. Samt naturlige årsaker som lørdag og søndag som man bare må regne med når man bestiller fra nett.

 

Kjedelig ja, dårlig service; tvilsomt, syns nå jeg.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Du er nok bare utsatt for en rekke uheldige hendelser, og kanskje noen begrensninger i webbutikkens og postens service.

 

Så litt off-topic, men jeg føler at det er på sin plass med en liten advarsel om posten og hjemkjøring:

 

Jeg stoler ikke på at posten klarer å levere pakker på døren lengre. Halvparten av gangene finner dem ikke frem, eller de påstår det ikke var noen hjemme selv om man kan sverge på at det ikke har ringt på døren eller telefonen hele dagen, og da tar det ekstra lang tid før man kan hente pakken på posten selv om man har betalt for hjemkjøring.

 

Posten tar likevel betalt selv om de ikke leverer for de hevder alltid at det ikke er postmannens feil at pakken ikke ble levert.

 

For ordens skyld skal det nevnes at veien jeg bor i eksisterer og er merket med skilt, blokka har navnet på veien den tilhører på veggen (synlig fra veien), inngangen er nummerert, og ringeklokka er merket med etternavn skrevet med fine, trykte bokstaver, så jeg skjønner ikke problemet.

 

Postmannen har kanskje vondt i ryggen?

Lenke til kommentar

Ok, mulig jeg tar feil her, men leveres ikke bedriftspakker kun mandag - fredag? Bedriftspakke dør-til-dør må vel også leveres til en bedriftsadresse i motsetning til servicepakke hjem-på-døren som leveres kun 3 dager i uken (her på bygda hvertfall) og på et litt mer vettu tidspunkt (etter 16)

Lenke til kommentar

 

7663456[/snapback]

 

Du informerte vel webshopen om at du ville ha den utlevert på lørdagen? Dette er nemlig en ekstra tjeneste posten tar seg godt betalt for, og dersom du ikke har informert om dette, så kan jo ikke vedkommende hos webshopen vite at du vil benytte denne tjenesten og betale ekstra for den?

 

Dette gjelder for Bedriftspakke Ekspress - Over natten.

Utkjøring lørdag

For utkjøring på lørdag kommer et tillegg på kr 110,- ekskl. mva per pakke.

 

 

 

Ja jeg hadde betalt for det, men har prøvd å lese før jeg bestilte uten å se noe om dette. Kunne ikke i mine villeste fantasier tenke meg å bestille noe som heter "express over natten" uten å faktisk ville ha det.

Endret av Jan-Inge
Lenke til kommentar
Ordredato:

03.01.2007

Pakkedato :

04.01.2007

Sendtdato :

05.01.2007

 

Så kommer et par spørsmål:

 

1. Er det rimelig av en webshop å bruke så lang tid å få sendt avgårde en enkel pakke?

 

2. Skal ikke posten levere Bedriftspakker DØR-DØR Innland innen kl.1600 dagen etter (Innen kjerneområdene).

 

3. Når man kan sende som Bedriftspakker DØR-DØR Innland oppkrav , hvorfor kan de da ikke ta med seg en betalingsterminal. Hvorfor må du da hente den selv på postkontoret?

 

4. Hvorfor koster Bedriftspakker DØR-DØR Innland 200 kr mer når det omtrent er det samme som Servicepakke. (Jeg kan i alle fall ikke se forskjellen)

 

5. Er det bare slik det er. Må jeg bare akseptere dette?

7661290[/snapback]

 

Godt at du ikke skriver navnet på webshopen og henger dem ut, for dette var muligens noe, men ikke mye å klage på.

- Du skriver ikke når på dagen 3.1. du la inn ordren, men om det var om kvelden kan du ikke klage så mye på at de ikke behandlet den før dagen etter. Jeg regner med det var om kvelden, siden det er da de fleste av oss som har jobb på dagtid bestiller.

- Pakkedato 4.1. er ok, gitt forrige punkt. Så burde de naturligvis sendt den samme dag. De beste - men ikke de fleste - klarer det. Kan det komme av at du gjorde en endring i leveringsmåte, slik at de måtte registrere den om? Tenk på det.

- Bedrifter har vanligvis ikke åpent på lørdager, så det normale er at bedriftspakker ikke blir utlevert på lørdager. Men man kan be om det.

- Oppkrav for bedriftspakker er dyrere enn oppkrav til private, nettopp fordi de fleste bedrifter ikke har bankkort, slik at betalingsterminal ikke kan brukes. Det er dyrt at sjåføren må ta i mot cash og ha vekslekasse. Det skjønner alle.

- Forskjellen på bedriftspakke og servicepakke er at bedriftspakker kommer fram raskere og leveres på dør. Servicepakker må du hente på postkontoret. Ikke vanskelig å skjønne at det er billigere, vel?

 

Konklusjon: Du får sikkert pakken mandag 8.1. Jeg vet ikke hvor du bor, men innlevering på fredag og utlevering på mandag er sikkert som lovt. Du kan jo sjekke på posten.no hva som er lovt framsending. Jeg synes ikke du har stort å klage på. Muligens har du et poeng, dersom du bestilte på formiddagen 3.1., at nettbutikken burde ha fått avgårde pakken 4.1.

Ellers er det riktig som en annen skriver at posten ofte ikke klarer å levere ut bedriftspakker til private på dagtid (men er du hjemme da?), slik at pakken må hentes på postkontoret. Vent med å klage til det oppstår.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Tull, javel. Jeg jobber på en flyplass og jesg spurte en POSTMANN som leverer pakker HVER dag hos oss. Han svarte at "neida, vi har IKKE med oss terminal" Jeg vil tro HAN vet det bedre enn DEG.

 

 

Jeg vet at jeg ikke har MYE å klage over. Jeg hadde også forestilt meg at de hadde en noe kortere "behandlingstid" på "ukompliserte" varer. Et skjermkort er det jo bare å pakke inn i no papp og hive det i en korg som skal sendes, eller? Vet ikke hvordan de gjør det, men det hadde jo kanskje vært en ide å samle slike enkle pakker og sende dem med en gang. for jeg er FULLT klar over at jeg ikke er den eneste kunden dems seff.

 

 

Ordren er inne den onsdag, da ligger den inne hele torsdagen og jeg mener at når de pakker den så kan de da ha få den med den "ene" bilen som kjører ut den dagen. Tror neppe den går kl.12. Tror heller ikke de driver å råpakker varer etter at den bilen har gått. Men det vet jeg jo selfølgelig ikke. Men kl 16.11 dagen etter den er pakket? Er ikke det litt lenge da. Eller er det slik at de virkelig bare har 1 bil om dagen. tror jeg ikke no på.

 

At endringen jeg gjorde i ordren skulle ha noe å si har jeg ingen tro på. Den var jo ikke pakket da jeg gjorde det. Og forandringen ville jo ikke vises før den skulle sendes likevel. (adresse og sendemåte)

 

Bedriftspakke - Utlevering til Bedrift.......Ikke hjem på døra mi. Fullstendig klar over det.

 

Vi får ofte levert 2'er pakker hos oss på lørdag og de er ikke merket L. Samme gjelder også 1'er pakker. (Mulig 1'er pakker er spesielt merket med kjøres ut lørdag under informasjonsrubrikken, men har til dags dato ALDRI sett det på en 2'er)

 

 

Følgende er å lese på Webshopen:

 

Bedriftspakke Dør Dør - blir normalt levert dagen etter innen kl 16.00

 

Dette står på posten.no:

 

Fremsendingstid:

1-3 arbeidsdager avhengig av strekning

 

 

Er ikke dette villedende?

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Jeg har selv slitt med leverings problem på en ordre jeg plasserte den 4de januar. Dette var fra komplett. Hvor jeg etter 2 purringer endelig fikk besjed om at de hadde problemer med for mye å gjøre. Først trodde jeg at jeg ble ned prioritert pga det var en servicepakke. Men viser seg at de rett og slett må ha hatt julebord litt seint. Og derfor litt treige. Jeg er helt ok med det ettersom det bare er ekstrautstyr.;)

Lenke til kommentar
Tull, javel. Jeg jobber på en flyplass og jesg spurte en POSTMANN som leverer pakker HVER dag hos oss. Han svarte at "neida, vi har IKKE med oss terminal" Jeg vil tro HAN vet det bedre enn DEG.

 

Leste/husker muligens feil med bedrift... DET kan jeg kanskje si... men posten har ved to anledninger vært med pakke på døra til meg, og to ganger har jeg betalt med kort...

 

Dette var da i Trondheim... to ganger fått på døren, to ganger betalt ved døren.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Tull, javel. Jeg jobber på en flyplass og jesg spurte en POSTMANN som leverer pakker HVER dag hos oss. Han svarte at "neida, vi har IKKE med oss terminal" Jeg vil tro HAN vet det bedre enn DEG.

 

Leste/husker muligens feil med bedrift... DET kan jeg kanskje si... men posten har ved to anledninger vært med pakke på døra til meg, og to ganger har jeg betalt med kort...

 

Dette var da i Trondheim... to ganger fått på døren, to ganger betalt ved døren.

7690426[/snapback]

 

Dere har rett begge to:

- Til bedrifter - som vanligvis ikke har bankkort - leverer Posten bedriftspakker ut mot kontant betaling. Disse pakkene kjøres ut på formiddagen.

- Til private leverer Posten ut pakker med bankterminal. Utkjøring på kveldstid.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...