Gå til innhold

Er psu'en min stabil? Mist 500w

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

Nei, man kan ikke umiddelbart konkludere med noe utifra verdier rapport til Everest via Bios.

MIST 500w er en kvalitets-PSU som skal kunne "dra" gankse så krevende systemer med stabile spenninger på alle "rail'er".

Det som like gjerne kan skape ustabilitet er ett dårlig hovedkort, som har dårlige spenningsregulatoter, eller så "enkelt" som dårlig bios, ustabile drivere.

For å finne ut noe om PSU bør man måle "railene" (via konakter på hk) med multimeter.

Endret av Slettet+6132
Skrevet

Får ca samme raporteringer på spenningene på min MIST 500, men de stemmer ikke overhodet. Har hatt den inne til sjekk og testet selv med en PSU måler og hovedkortene måler gjerne feil på spenningene ved slike programmer som everest.

~ Medion

Skrevet

TL1000 snakker sant. Avlesing av spenninger i software er mer eller mindre verdiløse. SKaff deg et multimeter dersom du er overbekymra, men Mist skal være en god PSU

Skrevet
Han bruker et program som Everest eller AIDA, er sikkert flere men det vet ikke jeg.

7687041[/snapback]

Hvor i everest kan jeg skjekke temp.? Leita litt men vil ikke kødde til noe :whistle:

Skrevet
Hvor i everest kan jeg skjekke temp.? Leita litt men vil ikke kødde til noe :whistle:

7743791[/snapback]

Ligger vel under sammedrag tror jeg, har ikke Everest instalert her nå så kan ikke komme med bedre svar :)

Skrevet

7743791[/snapback]

Ligger vel under sammedrag tror jeg, har ikke Everest instalert her nå så kan ikke komme med bedre svar :)

7743816[/snapback]

Jeg fant det men jeg har bare temp på Harddiskene mine=( Kan jeg på en eller annen gratis og lett måtte skjekke resten?

Skrevet

7743791[/snapback]

7743816[/snapback]

Jeg fant det men jeg har bare temp på Harddiskene mine=( Kan jeg på en eller annen gratis og lett måtte skjekke resten?

7743833[/snapback]

Lag din egen tråd! :)

Skrevet

7743791[/snapback]

7743816[/snapback]

7743833[/snapback]

Lag din egen tråd! :)

7743845[/snapback]

:ohmy: Slutt med OT, Det jeg skriver er faktisk litt on-topic her i denne tråden ;) Det du skriver er så OT som det går :yes:

:O Digg å kunne se alt den informasjonen du får i everest på et sted å ikke måtte leite=)

Skrevet (endret)
Hvor mye koster et multimeter da? Hvor er det billigest ?

7672373[/snapback]

Alt fra noen hundrelapper til flere tusen.

Når du skal måle så nøyaktig vil jeg anbefale deg tusenkronersklassen.

Du vil nok få mere unøyaktige resultater av et 250kroners multimeter enn det du får av pcprogrammvare.

Har du noen kammerater eller noe som har et / får tak i et er vel det den billigste løsningen.

Edit:

Wuhuu. Post nr.100 :w00t:

Endret av lockdog

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...