Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den Store Trans Am Tråden


Anbefalte innlegg

Her kan de prates mellom ikke eiere og eiere av en Pontiac Trans Am.

 

Eier du en Pontiac Trans Am?

dette er stedet for alle T/A intereserte og prate om sine biler, ønsker, tips og alt innenom bilen. :!:

 

Liker dere bilfestivaler?

da syns jeg dere burde vite litt mer om "CCW" "Classic Car Week".

Hvert år arrangeres CCW i Rattvik i Sverige, dette er en bilfestival for veteranbiler, muskelbiler eller rånere på kvelden :!: .

WEB: www.classiccarweek.se.

Endret av 77Bandit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg eier ingen trans am, og har heller ingen planer om å kjøpe en. Jeg har tenkt å ta det et steg videre og få tak i en førstegenerasjons firehawk. Mangler bare et par førstepremier i lotto før det skjer..

 

Men en '73 SD hadde ikke vært så dumt det heller :)

Lenke til kommentar

Amcar er jo noe for seg selv, absolutt hele familen min, onkler, tanter, besteforeldre osv. har alle sammen amcars, og har forsåvidt alltid hatt det, så er på en måte oppvokst med det.

 

Selv om jeg ikke har amerikaner selv, er det noe jeg nok ikke hadde noe imot å anskaffe meg en gang i framtiden.

Lenke til kommentar
Hester?

 

jeg er mer av den typen som sverger til AmCar.

7667171[/snapback]

Hester i bilene jeg nevnte?

 

En førstegenerasjons firehawk (91/92) har 350hester fra en 350 motor. ZF kassa fra zr-1 ble brukt og med diffbrems og 3:54 utveksling gjorde den 0-60 på 4,6 sekunder. Kvartmila gikk unna på 13,2 sekunder med slutthastighet på 107 mph.

 

Av totalt 25 bygde biler (pluss to racerigga utgaver) ble 11 levert med competition package, 1 som cab, 1 med t-tak og 3 med aluminiumsblokk. 21 av de var røde, en var blå, en var hvit (den med t-tak), en grønn og en i lyseblå.

 

Jeg vil helst ha den grønne, selv om den ikke har full competition package (som inkluderte, alupanser, veltebur, racestoler,firepunktsbelter, fjerning av baksete og brembo-bremser fra ferrari f-40)

 

3rdhawk1A.jpg

 

 

En 1973 pontiac T/A 455 Super Duty var bare oppgitt til 290hk @ 4000rpm og 375lb-ft (510Nm) @ 3600rpm. Noen og 70 stk ble levert med 455 og 4trinns manuell. Om man tar effekttallene for god fisk eller ei får man selv bestemme, men det er jo en kjennsgjerning at ikke akkurat alle biler fra starten av oljekrisen ble oppgitt til den effekten de "fortjente"

 

73ta2.jpg

 

Er forresten oppvokst i trøndelag (camaro county), med nok av amerikanske biler. Bomma stort da jeg kjøpte europeisk ford :whistle:

Lenke til kommentar

Får vel hive meg på her. Trans Am er virkelig ett navn som klinger godt hos meg. Sammen med Formula og Firehwak.

 

Kjørte litt '71 Formula 400 og '82 Trans Am T-top rundt i Bergen tilbake på 80-tallet når det begav seg på Fisketorget. Formula'en var grom i lyskryssene. *savne 80-tellet bitte litt*

T/A'en med sin 305 og automat var vel knapt noen 'stoplight warrior' men gjett om jeg koste meg over Hardangervidden en solrik sommerdag med den bilen. Herlig komfort og spiste svinger som bare det.

 

Firehawk og '73SD hadde absolutt vært morsomt. Snop for kjennere.

 

Jeg kjenner til både Classic car Week og Hot August Nights men har desverre ikke vært på noen av dem. (skam og skandale på meg)

Jeg var dog på Street Rod Nationals i Trondheim i '97. Kanonvær den sommeren og en herlig weekend i en flott by. Bodde i en hytte ved Jonsvann. Sykkelhyttene ble det kalt. Kjenner det enda i beina etter at jeg småløp til toppen av det høyeste hopptårnet i Granåsen. Ok utsikt derfra må man si.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har snakket mye med han med den grønne firehawken.

 

Har hatt en sort 82 T/A i tre år som jeg solgte for 1 måned siden til gutta i moldestuket.com.

 

Blir vel ny Bird til neste år når jeg er ferri med militæret tenker jeg.

 

Det er jo absolutt ingenting som slår en T/A!

 

Drømmen må bli en 73SD

Lenke til kommentar

Hei jeg har vært så heldig å fått drømmebilen en 78 Trans Am (Bandit)

 

men den er hvit....ville jo ha en svart en da.....

 

men jeg lurer på om noen vet va som er feil på temp nåla inne i bilden den går på fult når jeg starter bilen...trodde det var givern på motorn men den er bytta nå å ende spretter nåla på fult....hva kan dette være da?

post-126571-1175855583_thumb.jpg

Lenke til kommentar
80-talls trans-amen er kul, men hvordan er kvaliteten på en brukt en? myyyye utgifter..? Delepriser? Vansklig å få tak i deler?

8319686[/snapback]

 

Kvaliteten er kjempebra! Jeg hadde absolutt INGEN problemer med den 1982 trans amen jeg hadde i tre år. Og den var sliten for å si det slik. Men den holdt meget bra.

 

Deler er det minste problemet i verden. Det ble laget rundt 800 000 trans amer og 1.2 mill camaroer mellom 1982-1992 som du kan bruke alle delene fra. Pluss at absolutt alle delene på de bilene får man tak i som ettermarkeds deler.

 

No problemo my friend! :D

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg vurderte å kjøpe meg en trans am og mekke en fullblodig Knight Rider replica. Prosjektet er nokså tidkrevende og tid har jeg ikke nå grunnet en hektisk peride fremover med jobbing og styr. Det er lagt på is på ubestemt tid..

 

Er det forresten noen som har sett en Knight Rider replica i Norge?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hallo folkens. Ingen tvil om at det er Trans-Am som er tingen. Min er en 78 mod. og er i original stand.

Lurer på om noen vet hvor man kan få tak i emblemer. Lakkereren min har klart å ødelegge det ene merket mitt.

Dette er den første tingen til denne bilen jeg har vanskeligheter med å spore opp...

 

Jens

post-166035-1215629697_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...