Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

openwrt-DD-WRT? hva er best?


Anbefalte innlegg

ta en titt på Tomato

har vært bruker av hyperwrt og dd-wrt, men vil aldri tilbake :)

 

Takk for et godt tips. Jeg har vært trofast bruker av dd-wrt lenge, men prøvde Tomato idag pga denne anbefalingen. Jeg hat ikke vært så aktiv på firmware-fronten i det siste, så jeg hadde ikke fått med meg denne.

 

Etter en liten test virker Tomato (1.02) kjempebra. Den virker kvikkere og mer intuitiv enn dd-wrt. Muligens det er placeboeffekten som spiller inn når jeg tror den gir rakere internett, eller kanskje det er en godt implementert QoS....

Og rapporteringsfunksjonene for brukt båndbredde var jo kjempebra. Så hvis tilogmed løftene om at bittorrent-ytelsen på linksys-rutern er optimalisert (slik at den ikke trenger å rebootes hver andre dag pga tung p2p-trafikk) holder, så er jeg frelst ;)

7666486[/snapback]

 

Hei, sitter å grubler på om jeg skal prøve å flashe med tomato selv. Jeg har en Linksys WRT54GL v1.1 flashet med DD-WRT v23 SP2 mini. Jeg savner muligheten for å begrense/fordele båndbredde utover bestemte MAC adresser eller IP adresser (altså muligheten for å hovedsakelig begrense uploaden til ivrige bittorrent brukere). Støtter Tomato dette, eller er det andre gratis 3.parts firmware som støtter det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...