Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Maskiner finner hverandre ikke i nettverket *løst*


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har "nå" 2 maskiner i ett nettverk. Har flyttet dem fra en leil til en ny en. De går begge på internett. Det eneste som er forskjellig fra da jeg tok dem ned var at begge gikk på wlan, og nå går en på tråd og en på wlan.

 

De har samme subnet og samme nettverksgruppe. Det er ingen fysiske instillinger som er endret. Hva kan være galt?

 

-Thelle-

Endret av Thelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg orket å restart den. Jeg ser at ipene er litt merkelige, laptopen har

62.16.233.195 og serveren har 84.202.176.168

 

Er ikke dette litt rart?

 

Ip'en er jo seff samme som gatewayen, hvordan endrer jeg dette?

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Problemet er som følger.

 

Jeg har Canal Digital, d-link boksen kjører rett gjennom og har ingen "funksjon". Derfor får jeg eksterne ip'er som gjør at maskinene ikke finner hverandre. Dette registrerer canal digital og man må betale ekstra i mnd for ekstre ip'er. Må derfor resette og konfigurere d-link boksen for å få det til å bli "riktig".

 

Takker for feedback. Ha en god kveld. Nå skal jeg kjøre en lastebil fra Tr.heim til Asker. Søte 7 timer bak rattet på isete veier :D

 

-Thelle-

Lenke til kommentar

Får håpe du ikke har rett i at CD tar seg ekstra betalt vist man bruker flere eksterne IP adresser.... Brukt to i flere mnd nå, og ikke kommet noe på regningen enda. (Håper de ikke kommer med en samleregning nå på nyåret.)

 

(Trodde man kunne bruke opp til 4 adresser uten å betale noe ekstra.)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Big_JJ: Det er en venn av meg som påstår at CD tar betalt for bruk av mer enn en ekstern ip. I følge han står også dette nevnt på sidene dems. Jeg vet at når alfanet startet opp i bærum så var det akkurat det samme opplegget, og man kunne finne brukere som lå innen for en viss rekkevidde på "mine nettverksteder". Og da alfanett fant ut av dette så startet de å ta betalt for eksterne ip'er, stengte "hullet" i nettverket og litt slikt.

 

Skaff deg en router så slipper du jo å ha 2 eksterne ip'er.

 

-Thelle-

Lenke til kommentar
Big_JJ: Det er en venn av meg som påstår at CD tar betalt for bruk av mer enn en ekstern ip. I følge han står også dette nevnt på sidene dems. Jeg vet at når alfanet startet opp i bærum så var det akkurat det samme opplegget, og man kunne finne brukere som lå innen for en viss rekkevidde på "mine nettverksteder". Og da alfanett fant ut av dette så startet de å ta betalt for eksterne ip'er, stengte "hullet" i nettverket og litt slikt.

 

Skaff deg en router så slipper du jo å ha 2 eksterne ip'er.

 

-Thelle-

7920172[/snapback]

Lenge siden CD stengte dette "hullet" da det er en kjempemessig sikkerhetsrisiko.

 

Fortsatt ikke fått noen tilleggsregning på bruk av flere IPadresser.

Jeg har ruter, men mere praktisk at en av enhetene mine har ekstern IP til tider. Slipper jeg messe styr med forwarding av IP ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...