Gå til innhold

God LCD-skjerm til rundt 5.000kr?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leter etter en skjerm som er god på det meste.

kravene mine er :

Minst en HDMI - inngang

PC-inngang

HD-klar med minst 1366 x 768 oppløsning

Fint design (ikke et must)

Minnekort- og USB-inngang (viktig, men ikke visst det blir altfor dyrt)

 

jeg har søket litt rundt på nettet og fant denne. Er denne bra nok? Er det noen andre som er bedre for ca. 5.000kr?

Endret av Arjun Sivapalan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal du primært bruke den til? Aktuelle størrelser?

7661253[/snapback]

Den skal brukes som skjerm til den bærbare PCen for det meste, men også til litt DVD og se litt på TV via Kabel-TV. Størrelsen jeg har sett på er 26"(minst 23", maks 32").

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Hei :D

Er på jakt etter det samme. Jeg skal ha en skjerm som jeg skal bruke til å se filmer fra PC'en min på. Den kan ikke være større enn 27". Derfor har jeg kommet frem til Samsung LE27S71, den er riktig nok litt dyrer enn 5.000 kr. Men den ser veldig bra ut både på og avslått. Den har gode muligheter til å koble til PC'en med. Og prisen ligger litt i underkant av 7.000 kr. Så hvis ikke dette blir for dyrt for deg, tror jeg dette vil være et bra kjøp for deg.

 

Utdrag fra det som står beskrevet om LCD-skjermen på Expert sine internettsider.

27 tommers HD Ready LCD-TV med en oppløsning på 1366x768 piksler, dynamisk kontrastforhold på 3000:1, lysstyrke på 500 cd/m2 samt responstid på kun 8 ms for beste bilde. Med DNIe bildeforbedring og 10-bits fargebehandling som gjør det mulig å vise opp til 12,8 milliarder farger garanteres man perfekte knivskarpe bilder og levende fargegjengivelse. Nicam Stereo på 2x5 W med SRS Tru Surround XT og 5-kanals grafisk equalizer for justering av lydbildet etter eget ønske. Utstyrt med smarte funksjoner som på/ avstengingstimer, innsovningstimer samt et flertall innstillingsmuligheter for bilde- og lyd. Fleksible tilkoblingsmuligheter for både analoge og digitale enheter med HDMI-inngang, komponentvideoinngang, 2 scart (1 RGB-kompatibel), S-video, A/V-inngang samt VGA-inngang for praktisk tilkobling av datamaskin. Dessuten utstyrt med analog lydutgang (2xRCA) samt hodetelefonuttak.

Lenke til kommentar
Hva med Samsung LE26R32 for 5000kr på expert.

7674237[/snapback]

Kjøpte denne idag. Flott design. Helt greit bilde med analoge signaler (kabel tv-antenne) men blir nok bedre så fort jeg får stilt innstillingene.

Jeg er fornøyd så langt, perfekt for en student med en liten hybel.

 

edit: eneste som kanskje trekker litt ned for enkelte er at den ikke har DVI inngang for PC men VGA. Vet ikke om det er stor forskjell på kvalitet men det finnes adaptere og slikt... Den har for øvrig resten (komponent, scart, hdmi etc)

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...