Gå til innhold

RAID 1 oppsett


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et P4C800-E Deluxe HK som jeg ønsker å sette opp to stk 250gb S-ATA disker i RAID 1 på.

 

På HK er det to porter på boardet; "RAID 1" og "RAID 2". Er det disse to slot-ene jeg skal bruke til å koble på disse to diskene til? (I tillegg er det jo to vanlige porter...). Skal dette da i operativsystemet vises som en disk uten mer software-konfigurasjon? Er det nok å bare gjøre innstillingene i BIOS?

 

Har forresten Open SUSE OS...

 

Takknemlig for innspill... nå orker jeg ikke brenne fler CD-er... to stk disker i RAID må vel være en bra løsning?

 

thx

 

-augh

Endret av aughii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Har et P4C800-E Deluxe HK som jeg ønsker å sette opp to stk 250gb S-ATA disker i RAID 1 på.

 

På HK er det to porter på boardet; "RAID 1" og "RAID 2". Er det disse to slot-ene jeg skal bruke til å koble på disse to diskene til? (I tillegg er det jo to vanlige porter...). Skal dette da i operativsystemet vises som en disk uten mer software-konfigurasjon? Er det nok å bare gjøre innstillingene i BIOS?

 

Har forresten Open SUSE OS...

 

Takknemlig for innspill... nå orker jeg ikke brenne fler CD-er... to stk disker i RAID må vel være en bra løsning?

 

thx

 

-augh

7651018[/snapback]

 

 

Du har to raid kontrollere på det kortet. (Har maken selv). Den ene kontrolleren bruker RAID 1 og 2, den andre kontrolleren bruker SATA1 og 2 + evt to IDE disker på P-ATA porten. Se i boka. Hvis du ikke har den, se på www.asus.com.tw, så finner du den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...