Gå til innhold

Radeon 9800 pro overklokking


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Først vil jeg bare si at jeg ikke har noe peiling i det hele tatt på overklokking. Både av cpu og skjermkort.

Tenkte bare jeg skulle spørre om en innmarri enkel metode for å overklokke mitt ganske så foreldet skjermkort drar på årene, så jeg tenkte at jeg kanskje kunne presse ut litt mere ytelse av det ved å overklokke, istedet for å kjøpe ett nytt... Må ut med penger til nytt hk og da vettu, siden dette kortet er agp og ikke pci/xpress :-O

Så hvis det er noen der ute som har noen gode tips å komme med, så hadde det vært kjempefint om du delte de med meg!

men husk dette, jeg har ikke peiling hehe! så vær ganske norsk med forklaringen(se;gresk) okay?

tusen takk sier jeg bare nå :¤

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9800pro har ikkje temperatursensor.

 

Bruk AtiTool som tommy linka til. Berre sett opp kjerne og minne frekvensane opp litt, ca 5 mhz om gongen. Bruk AtiTool til å skjekk for artifacts(små prikker eller streker på skjermen). slik driv du på til du finn maks frekvens på minne og kjerne.

 

Standar frekvens for 9800pro (128mb) er 378 for kjerne og 338 for minne. Det kjem an på kor go kjøling du har og om du har vore heldig og fått eit godt kort. Dei siste 9800pro korta som vart selde hadde gjerne nedklokka R360 (9800xt) kjerne i staden for R350 (9800pro), og er gode klokke kort.

 

Dersom du har ganske bra kjøling på kortet ditt trur eg du kan vente å få ein klokk på minst 420 for kjerne og 375 minne.

 

Sjølv har eg på det meste klokka mitt 9800pro (R350 kjerne) til 500mhz på kjerna og 400mhz på minnet, men da med vannkjøling.

 

Edit: Du kan evt laste ned omegadrivers frå omegadrivers.net. Desse driverane gjer at i vertfall mitt kort yter betre, og det følgjer med ATi Tray Tools som er eit godt klokkeprogram, og bruke det i staden for AtiTool.

 

Edit2: Dersom du ynskjer det så finnst det enda gode AGP kort. Ati radeon x1950pro er det beste kortet som er til agp, og koster litt under 2000.

 

Edit3: Denne tråden burde vel vert under overklokking av skjermkort? Trur også at det er meir aktivitet der.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...