Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Astma og dyr


I_Want_a_Wii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hun astma og allergi, er det bare å innse at dere mest sannsynlig ikke kan skaffe dere hund eller katt. Det kan resultere i at hun blir enda kraftigere rammet av allergi og astma. Å ha allergi er ikke bare, bare. Man blir trøtt, sliten og dette til sammen gjør at man kan bli smådeprimert av å gå rundt slik.

Jeg har allergi og familien min har hund. Hunden er oppe, og jeg er nede. Det går ganske greit, men jeg kan ikke kose med han uten at det begynner å klør i nese/hals/ører osv. Jeg nyser og blir snufsete. Eneste plassen vi kan ha det gøy, er ute.

 

Men vil dere absolut ha et dyr, så styr unna katt. De er verst. Kjøp en liten hund som røyter lite, f.eks Dvergpuddel e.l. Da må dere være kjempenøye med vasking av leilighet og bikkja. Sørg for at pelsen er ren hele tiden. Og at kjæresten din er veldig nøye med å vaske hendene etter hun har vært i kontakt med hunden. Og at du er det samme før du røres kjæresten din:-)

Lenke til kommentar
Har hun astma og allergi, er det bare å innse at dere mest sannsynlig ikke kan skaffe dere hund eller katt. Det kan resultere i at hun blir enda kraftigere rammet av allergi og astma. Å ha allergi er ikke bare, bare. Man blir trøtt, sliten og dette til sammen gjør at man kan bli smådeprimert av å gå rundt slik.

Jeg har allergi og familien min har hund. Hunden er oppe, og jeg er nede. Det går ganske greit, men jeg kan ikke kose med han uten at det begynner å klør i nese/hals/ører osv. Jeg nyser og blir snufsete. Eneste plassen vi kan ha det gøy, er ute.

 

Men vil dere absolut ha et dyr, så styr unna katt. De er verst. Kjøp en liten hund som røyter lite, f.eks Dvergpuddel e.l. Da må dere være kjempenøye med vasking av leilighet og bikkja. Sørg for at pelsen er ren hele tiden. Og at kjæresten din er veldig nøye med å vaske hendene etter hun har vært i kontakt med hunden. Og at du er det samme før du røres kjæresten din:-)

7648007[/snapback]

 

 

Går du på allergipiller?

Lenke til kommentar

Puddel røyter så og si ikke.

 

Hvis dere skal ha hund, så lån et eksemplar av rasen i noen uker og se om det er reaksjon. Det er ikke noe morro å skaffe seg en valp, for så å måtte gi den tilbake til en irritert oppdretter siden dere ikke testa det ut først.

Lenke til kommentar
Petal Cleans

 

Dette produktet skal virke og kan brukes både på hund og på katt.

 

Litt mere informasjon

 

Vi har ikke testet dette på våre 3 katter, men planen er å gjøre det da jeg har en søster som er allergisk, samt at hun har nettopp fått et lite barn som og kan være allergisk mot hunder og katter.

 

Så det er håp :)

7649222[/snapback]

 

 

Herligt! Det var mange positive der inne, og 269 kr skal jeg klare å ofre for at vi skal ha dyr, vi er begge to dyreelskere, så det var spesielt tungt for ho å få vite at hun er allergisk.

 

Nå skal hun ha en sånn astmatester i en mnd for å sjekkes for det og.

 

Hun vil ha en Shetland Sheepdog (Hun er hundemenneske), og jeg vil ha katt.

Har lest forferdelig mye om Bengalen det siste halvåret, og det står at det er den rasen som allergikere tåler best, ihvertfall de fleste. Så det blir nok til at vi skal ha Bengal isåfall.

 

Menne, over til noe annet. Noen nevnte over her at man kunne låne en hund av den type rase, men er det mulig med en oppdretter?

 

takker for svar alle sammen, ho kommer nok til å bli gladere når hun kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Menne, over til noe annet. Noen nevnte over her at man kunne låne en hund av den type rase, men er det mulig med en oppdretter?

takker for svar alle sammen, ho kommer nok til å bli gladere når hun kommer hjem :)

7651254[/snapback]

Dette kan være mulig med en opdretter. Du kan jo også sette ut en annonse i lokalavisa nærmere sommeren og si at du tilbyr gratis feriepass av hunder av den rasen du ønsker deg. Hvis du forklarer hvorfor, kommer du nok til å få mange tilbud ;)

Lenke til kommentar
Menne, over til noe annet. Noen nevnte over her at man kunne låne en hund av den type rase, men er det mulig med en oppdretter?

takker for svar alle sammen, ho kommer nok til å bli gladere når hun kommer hjem :)

7651254[/snapback]

Dette kan være mulig med en opdretter. Du kan jo også sette ut en annonse i lokalavisa nærmere sommeren og si at du tilbyr gratis feriepass av hunder av den rasen du ønsker deg. Hvis du forklarer hvorfor, kommer du nok til å få mange tilbud ;)

7653853[/snapback]

 

Hey! Den var ikke dum!

Skal foreslå den til ho :)

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...