Gå til innhold

22" LCD skjerm til film


Spinner109

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv sett 4 stk 22" skjermer i aksjon, og selv synes jeg Samsungen og Viewsonicen slet mest med baklyset.

Samsungen hadde også en lang og bred linje baklys som gikk på langs midt i skjermen. Svært tydelig, men var forhåpentligvis en feilvare.

Valget mitt ble da mellom HP W 22 og PB Maestro. Personlig syntes jeg Maestroen virket best til film, men "Glossy" plate fristet lite. Rugler i platen laget en irritabel bølgeeffekt fra litt skrå vinkel, og litt støv ble alltid svært tydelig og sjenerende.

Satset da på HP W 22 (mest pga Lefdals prisgaranti). Baklyset her var tydelig, men bredte seg ikke like mye innover skjermen som de andre. Greie farger, og fin responstid.

Alle skjermene fremsto som noe mer blasse enn min tidligere 930BF, men det var egentlig ikke annet å forvente.

 

Her har du en test av diverse 22 tommere.

 

http://www.behardware.com/articles/647-1/w...-2-to-5-ms.html

Lenke til kommentar

Jeg har vel hatt "trigger" finger på Packard Bell skjermen en uke nå.. Men klarer selv ikke bestemme meg helt.. Sånn Kontrast panel kan bli bra.. og det kan bli dårlig..

 

Asus som du nevner er jo ikke og finne på lager her i Norge.. Om Samsungen skjermen ble levert i Svart så..

 

HP skjermen kan du kjøpe online fra HP eller på Elkjøp/Lefdal osv så vidt jeg vet:)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Packard Bell-skjermen på Elkjøp her for en stund siden. Mest for å finne ut om dette glossy-greiene var så plagsomt som alle ville ha det til.

Skjermen er bra, det er lite baklys, og pen å se på. Men dette glossy-greiene var akkurat så merkbart at jeg antar det vil bli plagsomt.

 

 

Samtidig som jeg kjøpte min skjerm, så bestillte en kamerat denne skjermen, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327346 . (Videoseven 22"). Etter å ha testet den litt ut hos han, så har jeg bestillt en lik en fra komplett, og leverer tilbake PB`en.

 

Videoseven-skjermen er fin å se på, har DVI..(kabel følger ikke med dog), og lite baklys-problemer.

 

Jeg vil understreke at det ikke var noe som helst galt med PB`en, bortsett fra den glossy-overflaten. Kan du leve med dette, eller synes at slike skjermer er best, så vil jeg så absolutt anbefale skjermen.

Lenke til kommentar

Lurte lenge selv på hvilken 22" jeg skulle velge.

 

Valgte tilslutt samsungen, og er veldig fornøyd.

 

Spiller/surfer mest. Her er ingen problem med baklys, men på veldig sort skjerm, blir det litt oppe og nede.

 

Plager ikke meg thought.

 

Kjøp den hos noen som det er lett å bytte hos om du har anledning.

 

Jeg kjøpte på expert, fikk han til og skrive på kviteringen at jeg kunne bytte den om jeg ikke var fornøyd med baklyset, det var ingen problem.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Packard Bell-skjermen på Elkjøp her for en stund siden. Mest for å finne ut om dette glossy-greiene var så plagsomt som alle ville ha det til.

Skjermen er bra, det er lite baklys, og pen å se på. Men dette glossy-greiene var akkurat så merkbart at jeg antar det vil bli plagsomt.

 

 

Samtidig som jeg kjøpte min skjerm, så bestillte en kamerat denne skjermen, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327346 . (Videoseven 22"). Etter å ha testet den litt ut hos han, så har jeg bestillt en lik en fra komplett, og leverer tilbake PB`en.

 

Videoseven-skjermen er fin å se på, har DVI..(kabel følger ikke med dog), og lite baklys-problemer.

 

Jeg vil understreke at det ikke var noe som helst galt med PB`en, bortsett fra den glossy-overflaten. Kan du leve med dette, eller synes at slike skjermer er best, så vil jeg så absolutt anbefale skjermen.

7654773[/snapback]

 

Altså det var mindre baklys på Videoseven? Da tror jeg at jeg går for den. Er jo 3395,- på NetShop.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte Packard Bell-skjermen på Elkjøp her for en stund siden. Mest for å finne ut om dette glossy-greiene var så plagsomt som alle ville ha det til.

Skjermen er bra, det er lite baklys, og pen å se på. Men dette glossy-greiene var akkurat så merkbart at jeg antar det vil bli plagsomt.

 

 

Samtidig som jeg kjøpte min skjerm, så bestillte en kamerat denne skjermen, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327346 . (Videoseven 22"). Etter å ha testet den litt ut hos han, så har jeg bestillt en lik en fra komplett, og leverer tilbake PB`en.

 

Videoseven-skjermen er fin å se på, har DVI..(kabel følger ikke med dog), og lite baklys-problemer.

 

Jeg vil understreke at det ikke var noe som helst galt med PB`en, bortsett fra den glossy-overflaten. Kan du leve med dette, eller synes at slike skjermer er best, så vil jeg så absolutt anbefale skjermen.

7654773[/snapback]

 

Altså det var mindre baklys på Videoseven? Da tror jeg at jeg går for den. Er jo 3395,- på NetShop.

7656743[/snapback]

 

Ja, det var mindre på Videoseven. Kameraten min påstår også at det lille som var, har minket etter en stunds bruk av skjermen.

Lenke til kommentar
Ja, det var mindre på Videoseven. Kameraten min påstår også at det lille som var, har minket etter en stunds bruk av skjermen.

7656764[/snapback]

 

Det får meg til å lure på en liten ting.. Er det noe man bør gjøre for å "kjøre inn" en ny skjerm?

 

Sitter selv og lurer på 22" eller 20", men klarer ikke bestemme meg helt.. Lurer på om 20" kanskje kan bli litt for smått/slitsomt med den oppløsningen :/

Lenke til kommentar

Da var skjermen hentet, og installert.

 

Meget fornøyd, lite backlight bleeding, og ikke slik en glossy skjerm.

 

Noe dere lurer på, så er det bare å spørre. :)

 

Eneste negative er min egen feil, presterte å bestille _feil_ DVI-kabel, og har derfor bare en skjerm nå. (tidligere oppsett var 22"+17".

 

 

Elkjøp hadde også, da jeg var ute og leverte inn Packard Bell`en, fått inn en Wievsonic 22", til 3995. Den er matt, men jeg synes at den svarte rammen rundt skjermen er litt skrikende.

 

Min nye Videoseven er mer diskre, og i en matt gråfarge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...