Gå til innhold

Problemer med drivere og geforce 6600!


sun360

Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden fikk jeg et ubrukt geforce 6600 kort fra en kompis ( han fikk et bedere kort til jul ).

 

Jeg satt inn kortet , instalerte driverne ( 91.33, de var anbefalt av flere som hadde liggnende kort) restartet systemet og alt var helt ok. Fikk slått et par runder med BF2 ( 3-4 timer), deretter satt på en film.

 

Neste dag skulle ta en titt på mailen min, slo på pc'en og til min overaskelse så var oppløsningen satt ned til 640*480 og i systembehandlingen stod det et fint lite utropstegn ved 3dkortet ( noe om at driverne ikke fikk kontakt med maskinvaren, eller omvendt?!?!). Jeg restartet pc'en med en gang....det hjalp lite.... så jeg renset ut de gammle driverne og prøvde å legge inn nye på nytt. Alt gikk helt som første gang, altså helt ok. Jeg restartet pc'en flere ganger for å være helt sikker at det ikke gjentar seg, og det gjorde det ikke, altå ikke før neste dagen ...da det hele startet på nytt.

 

Så tenkte jeg kanskje windows var litt guffen, så jeg formaterte systemet ....la inn alt på nytt igjen (inkludert nye 3d drivere)...alt så perfekt ut. Men akk nei, neste dag så var det på samme spor igjen, samme feil samme tid.

 

 

Etter en del fram og tilbake ( prøvde noen eldre drivere men ikke nyere , fikk beskjed at de nyeste er ikke kompatible med 6600 kortet eller noe i den stilen), fant jeg ut noe interesant. Når problemet viste seg, løsningen var at jeg skulle la pc'en stå på i ca 10 min og så restarte den. Da funket det ok....fram til neste gang. Det er som om kortet måtte varmes opp litt , eller? (høres ikke riktig ut!!)

 

Systemet mitt er:

 

Cpu: 2400"@2700

Ram 2gig Pc2100 DDR

HD: 160 Gig Samsung

PSU:340w /12v chieftec

lyd: Soundblaster audigy 2

3d: 6600 non-gt - uklokket

 

Så er det noen der ute som kan gi meg et hint , hva burde jeg gjøre?? nytt kort kanskje?? ( ja ja , jeg vet at jeg trenger et nytt system, men det får vente til bedere tider.)

 

Mange tusen takk på forhånd!! :thumbup:

 

- Sun360

Endret av sun360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kjenner til dette. Har vært flere poster om dette tidligere.

 

Det ser ut til at 6600GT kort ikke liker romtemperaturer under 18/20 grader.

 

Har ett Leadtek 6600GT som fungerer flott, men får en melding om for lite strøm til kortet og symtomene du beskriver ved lave romtemperaturer.

Lenke til kommentar

Vel... Jeg har et XFX Geforce 6600 512MB, og det trenger ikke noe ekstra strøm, og jeg har det forholdsvis kaldt i rommet.... Jeg har riktignok en strømforsyning på 700W, ja, dere ser alt jeg har i signaturen... Jeg har egentlig GeForce 6600, men jeg fant bare 6800 i prisguiden. Det er nøyaktig samme specs og alt, utenom 6600 istedetfor 6800...

 

Jeg kjører forøvrig bare med driveren som fulgte med i Vista..... Men før vista, kjørte jeg med 94.etwas, og det var på en GeForce MX2! Så jeg kan ikke helt forstå at det skal skjære seg i hvert fall...

Lenke til kommentar
Så finnes det noen konkret løsning på det, altså borsett fra å la det varrme seg opp?

 

Forresten , jeg har også fått et par feilmeldinger angående strøm mangel på kortet....

 

Atlså , kort sagt, kortet blir for kalt??!?!?!? :O

7653208[/snapback]

Nei, jeg har ikke gjort annet enn å la det varme seg opp.

Har prøvd en venns "Mist" PSU 500W og det er akkurat det samme.(350W selv)

Har heller aldri opplevd dette med andre grafikk kort.

Sørg for å ha ca 20`C i rommet, så er det ok.

NB, går ut fra det er AGP du har? Har det selv. Tror ikke de som har PCI,E kort av denne typen har dette problemet. Noen?

Endret av viper44
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...