Gå til innhold

Distro for webserver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen vil kanskje gi meg et hodeskudd, men jeg mener Slackware er det beste. Jeg syns det gir meg en mulighet til å konfigurere alt slik jeg ønsker det.

Fungerer også ypperlig til desktopbruk. Har det selv på på laptop(v11.0) og på server(v10.2).

Skrevet
ja, tengte litt på debian. Men er ikke sånn som gentoo ganske vanskelig å sette opp? Bare hørt en del om det.

7639354[/snapback]

Om du har begrenset erfaring med Linux og ønsker en snar løsning uten å lese så alt for mye tror jeg du kan styre pent unna Gentoo om så, det er en mer avansert distribusjon.

Skrevet

Forskjellen mellom distribusjoner er i hovedsak installasjonsprosedyren, oppdatering/installasjon av programmer og hvor mye man ellers må klø seg i hodet.

Webserveren (Apache) kjører og konfigureres på akkurat samme måten i alle distribusjoner.

Skrevet

det er da ikke noe avansert å installere lamp på gentoo, slacware eller archlinux der er bare å installere pakkene ved hjelp av pakke systemet for å etterpå forandre på en ting i php.ini og httpd.conf

Gjest Slettet+432
Skrevet

Kan anbefale Slackware og Debian til webserver, fungerer veldig fint og stabilt her hos meg :)

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle bruke ClarkConnect som webserver. Enkel styring via nettleseren er jo praktisk.

Skal også administreres av Windowsfolk så da bør det være enkelt.

Endret av graastein

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...