Gå til innhold

Spørsmål rundt quest og levling i TBC

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg, som sikkert mange andre, gruer meg litt til å begynne å queste og levle igjen i TBC. Har kommet inn i et godt raiding guild nå og har mest lyst til å fortsette med raid. Men TBC kommer jo snart. Derfor har jeg et par spørsmål til dere som allerede har spilt det.

Hvordan er det med quest? er det akkurat som det var i gamle WoW. Man går til et sted tar masse quest og deretter går man til neste sted og tar masse quest der. Og innimellom disse questene går man i forskjellige instancer?

Og hvordan er questene? Er de slik som de var før; "Hei <player>, Jeg har lyst på litt vilsvinkjøtt. Skaff meg 10 stykker." Så går man å dreper villsvin til man har 10 kjøttstykker og leverer tilbake til han karen man fikk questet av. Deretter sender han deg kanskje videre..?

Hvordan er XP'en? Tjener man mye XP på quest? Er det sånn som det var før at man tjener veldig mye XP på quest? Og hvor lang tid regner man med at det tar å levle fra 60 til 70 for en cassual gamer?

Takker for svar :)

Endret av Simma89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er.... *MANGE* quests i TBC.

Det er annbefalt at du tømmer quest-loggen din før du drar til Outlands, den vil bli fort full der.

Questen er som regel den normale type. Drep X av type Y, finn item Z, drep person W, undersøk område Q osv.

Det er noen quester som også er utrolige morsomme, de som har spilt betaen vet trolig hva jeg mener hvis jeg sier "bomber" i Hellfire Pennicula.

XP fra quests er gode, starter ved rundt 10k per quest ved level 60, og øker etterhvert. Jeg får rundt 13k per quest på level 64.

Det som er meget bra for leveling er instances. Det er to i den første zonen du kommer til, og to til i neste zone. Ingen av disse er lange kjedelige LBRS ting, men kjappe og relativt enkle saker.

Jeg har enda en eller to quester igjen fra den andre zonen, og jeg er 20% unna level 65, og da har jeg bare kjøre hver instance i Hellfire to ganger, og en gang hver i de to andre. Resten av XPen er fra quests og drepe mobs.

Skrevet

De endret det slik at man får mer exp fra quester i Outlands samtidig som de nerfet exp-gain fra vanlige mobs. Så, questing i tillegg til å gjøre en og annen instance er klart å anbefale.

Innholdet i questene er blitt noe forbedret, du har fremdeles en del "Hei <player>, Jeg har lyst på litt vilsvinkjøtt. Skaff meg 10 stykker." Men også flere quester som f.eks går ut på å bombe Legion-hæren med aoe-bomber fra gryphon osv.

Det som også burde være en oppmuntring for deg hvis du ikke har så forferdelig godt gear er at questrewards generelt er svært bra og derfor blir en motivasjonskilde til å fullføre questen i seg selv.

Tror ikke du har grunn til å grue deg! :)

Skrevet

Jeg har full Tier 2 (mage), og har byttet ut... 1 trinket, 1 ring og 1 neckpiece.

Hva du bytter ut og når er vel litt avhenging av klasse og om du vil ha setbonus osv.

Skrevet (endret)

Har et par spørsmål angående XP.

Hvor mye XP er det fra;

Level 60-61?

Level 61-62?

Level 62-63?

Level 63-64?

Level 64-65?

Level 65-66?

Level 66-67?

Level 67-68?

Level 68-69?

Level 69-70?

Noen som har spilt Betaen eller noen som vet hvor mye XP det er som kan svare meg på dette?

Endret av Simma89
Skrevet

De siste nummerene er vel:

550k 60>61, 890k 66>67, 1200k 69>70, er de jeg husker, dette var no 3 måneder siden når jeg dinga 70 menmen

Skrevet
De siste nummerene er vel:

550k 60>61, 890k 66>67, 1200k 69>70,  er de jeg husker, dette var no 3 måneder siden når jeg dinga 70 menmen

7635276[/snapback]

Tror de nummerne er blitt redusert.

Er vel rundt 490k fra 60->61. Fra 64-65 er det oppe i rundt 680k.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...