Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemermed trådløs nettverk.har prøvd alt


Anbefalte innlegg

hei..

 

nå har jeg sittet oppe hele natta, men har enda ikke fått nettet til å fungere på min laptop.. holder på å bli sprø

 

alt funka fint før, men i går installerte jeg windows på nytt og formaterte disken på laptopen min.

 

det første jeg gjorde etter windows var installert var å stille virtuelt mninne.. etter det installerte jeg 2 cardbus. først trådløst nettverk, så usb 2.0

 

så skulle jeg surfe litt, men neida..

 

nederst i høyre hjørne står det tilkoblet. excellent..

 

jeg kommer ikke på nett...

 

 

jeg har prøvd følgende..

 

-dratt ut strøm fra ruter og slått på pc igjen.

-sjekket at jeg har klin like instillinger som min andre laptop,(som ikke har problemer med å komme på nett)

-prøvd å koble til med kabel uten hell..

-brukt både dynamisk og statisk ip..

-prøvd forskjellige intern ip adresser.

- sjekket alternativer for internett-lan instillinger.. prøvd med automatisk og ikke automatisk.

- avinstallert nettverkskortet på nytt

- gjortinstallasjon av windows på nytt

 

 

Noen som har noe anelse om hvor problemet kan ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå på den maskina du skal pinge til.

start -> kjør -> skriv: cmd -> skriv: ipconfig -> enter

Da får du opp IP adressa til den maskina, og du går tilbake til den forrige og:

start -> kjør -> cmd -> ping ipadressa du får på den andre maskina.

 

F.eks: ping 192.168.15.22

Lenke til kommentar

Hva har du gjort i hele natt, siden du ikke har klart å kommet på nett? Hvis du ikke vet hvordan du pinger, vil jeg gå så langt at du bør søke hjelp tidligere, før du blir sittende flere netter uten å komme deg på nett.

 

Jeg sier som KenBjork: Har du aktivert trådløskortet ditt? Hvilken Ip-adresse får du når du kobler deg til den trådløse ruteren?

 

I tillegg: Har du grønt lys på DSL-lampa di på adsl-modemet? Har du prøvd å koble direkte via kabel?

 

B

Lenke til kommentar

ok..

 

nå har jeg kommet fram til følgende, etter å ha koblet fram og tilbake..

 

- jeg har installert og reset ruteren på nytt.. sjekket alle instillinger og alt skal være bra.alle pcr funker om jeg kobler de direkte til ruter fra isp eller gjennom den trådløse ruteren..

 

- men når det gjelder den ene laptopen jeg har problemer med å komme på nett med, så har jeg funnet ut følgende:

 

på ipconfig viser den inge ip eller gateway for trådløs tilkobling.. dette er uansett hva jeg kobler den til..

 

når det gjelder lokal tilkobling står det bare medium frakoblet uansetthvor jeg kobler til kabelen... gjort det samme med de andre pcne, og da får jeg alltid en ip og gateway ..

 

er det mulig det er windows som fu ck er ?

Lenke til kommentar
på ipconfig viser den inge ip eller gateway for trådløs tilkobling.. dette er uansett hva jeg kobler den til..

 

7634097[/snapback]

 

Kjører du wep på trådløse? Trådløs drivere fra produsent av nettverkskort? Bruker du trådløsklienten fra MS eller produsent av kortet?

 

Iscariot

Lenke til kommentar

du sier den viser ingen gateway i ipconfig. prøv å sette ip pg gateway manuelt.

 

eksempel.

 

ip 10.0.0.2

subnetmask 255.255.255.0

gatway. ip til trådløs router. eventuelt prøv også ip til adsl modem (hos meg 10.0.0.1 (adsl modemet)

dns : avhengig av internett levrandør (hos meg 217.13.4.24 (nextgentel))

Lenke til kommentar

iscariot:

 

jeg kjører WPA på den trådløse .har prøvd både ms klient og utilityen som følger med d-link kardbus kortet..uansett hvem av de jeg bruker er signalet excellent.. men en ting j syns er rart er at ingen av dem krever passord når jeg skal koble til .. jeg har jo passord på WPA.. har prøvd å oppdatere driverne for både lokal og trådløs controllere, men finner ingen som er bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...