Gå til innhold

Chat i headset samtidig med musikk i høyttalere


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurte på et kjapt (og kanskje litt dumt :p ) spørsmål; er det mulig å sende ut to seperate lydkilder fra et lydkort? F.eks, som i mitt tilfelle, ha musikk i høyttalerene og chat i headsettet?

 

Lydkortet mitt er integrert i hovedkortet (EPoX EP-9NPA+ Ultra) og er Realtek med 6.1. Slik jeg har det nå bruker headsettet i bakhøyttaler utgangen, slik jeg kan ha seperat kontroll over lyden. Det jeg derfor gjerne ville gjort var å kunne valgt bakhøyttalerene som egen lydutgang i programmer som f.eks. MSN o.l. På den måten kunne jeg spilt musikk i høyttalerene, og kunnet chattet i headsettet (bor i kollektiv, så vil gjerne ha det litt privat).

 

Er dette noe som er mulig (helst uten å kjøpe et ekstra lydkort), evt hva må jeg gjøre?

 

Håper noen kan hjelpe :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Sennheiser 150 USB som har et eget lite lydkort. Da velger jeg TeamSpeak, WinAmp,

Ventrilo etc. skal bruke Sennheiser USB lydkort og at alt annet skal bruke standard lydkort.

Kjempegod lyd og veldig enkelt.

Du får kjøpt små lydkort slik at du kan bruke ditt nåværende headsett. Poenget er,

så vidt jeg vet, at du trenger to lydkort...

Håper det høres fornuftig ut da jeg er sjuk og trøtt med manglende fornuft igjen...

Lenke til kommentar
Hei

 

Lurte på et kjapt (og kanskje litt dumt  :p ) spørsmål; er det mulig å sende ut to seperate lydkilder fra et lydkort? F.eks, som i mitt tilfelle, ha musikk i høyttalerene og chat i headsettet?

 

Lydkortet mitt er integrert i hovedkortet (EPoX EP-9NPA+ Ultra) og er Realtek med 6.1. Slik jeg har det nå bruker headsettet i bakhøyttaler utgangen, slik jeg kan ha seperat kontroll over lyden. Det jeg derfor gjerne ville gjort var å kunne valgt bakhøyttalerene som egen lydutgang i programmer som f.eks. MSN o.l. På den måten kunne jeg spilt musikk i høyttalerene, og kunnet chattet i headsettet (bor i kollektiv, så vil gjerne ha det litt privat).

 

Er dette noe som er mulig (helst uten å kjøpe et ekstra lydkort), evt hva må jeg gjøre?

 

Håper noen kan hjelpe  :w00t:

7630712[/snapback]

 

Det er adskillig lettere (dette hevder jeg på grunnlag av det foreslåtte å multiplexe flere lydkilder inn på et lydkort, men på forskjellige kanaler høres veldig klønete ut), og en teknisk bedre løsning å kjøpe et ekstra lydkort for eksempel dette http://www.ledshoppe.com/Product/com/CA4017.htm til åtte dollar inkludert frakt, eller å skaffe headset med innebygd lydkort (alle usb-headset).

 

Simen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...