Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys trådløs router, ukens tilbud på komplett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør du gjøre, for det er som sagt en av de beste ruterne som finnes.

Har en selv, og kommer til å kjøpe en helt make hvis den ikke fungerer lenger.

Min har hatt en oppetid på et år i disse tider. :D

Skrevet
Vil denne funke bra til å få Nintendo Wii på nettet?

7630611[/snapback]

Funker iallefall supert med min Wii, men måtte av en eller annen grunn bytte fra Channel 6 til Channel 13 (2,472 GHz) (kjører firmware: HyperWRT G Thibor15c). Bruker WPA Personal TKIP kryptering på det trådløse nettet som Wii også støtter. Årsaken til at jeg måtte bytte Channel er kanskje kolliderende trådløse nett hos naboer omkring meg ?

Routeren står i kjelleren og Wii står oppe på stua > 15 m unna med 2 vegger og etasjeskille(tak) mellom enhetene.

Skrevet

Ok, da tror jeg at jeg bestiller denne.

Men er det noen som kan anbefale ett PCI kort som fungerer bra med denne routeren? Har ikke noen som helst erfaring med routere og kort som passer sammen :blush:

Skrevet
kan denne brukes til nextgentel adsl2+ pppoa?

7654838[/snapback]

Ta en titt i denne threaden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=639355 :)

WRT54GL skal ha gode PPTP-muligheter med vanlig firmware også. Grunnen til at det skal mye til å få tak i en bedre ruter til samme pris, er at Linksys har gjort firmwaren Open Source, så det er utviklet veldig mange forskjellige firmware-løsninger til den.

Skrevet (endret)

Vurderer sterkt å skaffe en slik før de forsvinner. Men jeg er ørlite grann skeptisk på grunn av at en har skrevet følgende hos Komplett:

Styr unna WRT GS ver.5 og nyere, samt GL v7.0 disse er flash og minne strippet og kjører linksys VxWork.

Noen som vet om jeg risikerer å ende opp med V7.0 om jeg kjøper denne? Noen som har fått sin som kan svare?

:)

Endret av Muffinman
Skrevet

Den som er på komplett er GL varianten, og den skla funke helt fint. GS og G variantene bør du imidlertid styre unna om jeg har forstått det rett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...