Gå til innhold

Vista og studentlisens


Anbefalte innlegg

Er selv student på HIST og har fått Vista business gratis via MSDNAA.

 

Litt off-topic: Hvordan går jeg fram for å aktivere lisensen min dersom jeg har lyst til å installere vista på laptopen istedet for på den stasjonære (som ble brukt til førstegangsaktivering av lisensen)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg da egentlig bare bestille den og innstalere? Eller må jeg snakke med en eller annen for å få lisens?

 

Takk for svaret btw!

7840588[/snapback]

 

Ville uansett kontaktet Inmeta og spurt om hvordan tilbudet deres fungerer. Den studentversjonen du får i vanlige butikker er så vidt jeg vedt ikke en del av det samme tilbudet (og kan være litt dyrere). Om det følger med en DVD eller bare søknadspapirer du kjøper den er jeg heller ikke 100% sikker på. Ville ihvertfall først spurt Inmeta og hørt om du kan få noe gjennom det programmet de omtaler, hvis ikke så burde nettbutikk-versjonen være løsningen.

 

Cwn

Lenke til kommentar

De studentlisensene som selges i nettbutikkene er bare oppgradering fra xp. Hvordan fungerer dette? Vil vista sjekke at xp som er installert er kjøpt og betalt? Hva hvis jeg må formatere senere, må jeg installere xp først da?

 

Er det noen som vet når studentlisens.no får inn vista?

 

Jeg studerer ved uio. På nettsidene finner jeg en msdnaa ved informatikk instituttet. Er det noen som vet om andre deler av uio har en slik mulighet?

Lenke til kommentar
De studentlisensene som selges i nettbutikkene er bare oppgradering fra xp. Hvordan fungerer dette? Vil vista sjekke at xp som er installert er kjøpt og betalt? Hva hvis jeg må formatere senere, må jeg installere xp først da?

 

Er det noen som vet når studentlisens.no får inn vista?

 

Jeg studerer ved uio. På nettsidene finner jeg en msdnaa ved informatikk instituttet. Er det noen som vet om andre deler av uio har en slik mulighet?

7913157[/snapback]

 

Ifølge denne artikkelen er det mulig å oppgradere uten å ha xp. Vet ikke når vista kommer inn på studentlisens.no, men Siba har Home Premium student til 799. Var noe snakk tidligere i tråden om at studentlisens.no skulle få inn kun business, så da synes jeg det var et bedre valg å handle på siba. Gitt at det blir samme pris hos studentlisens.no på vista som xp, koster det kun 130kr mer der.

Endret av Hefla
Lenke til kommentar
De studentlisensene som selges i nettbutikkene er bare oppgradering fra xp. Hvordan fungerer dette? Vil vista sjekke at xp som er installert er kjøpt og betalt? Hva hvis jeg må formatere senere, må jeg installere xp først da?

 

Er det noen som vet når studentlisens.no får inn vista?

 

Jeg studerer ved uio. På nettsidene finner jeg en msdnaa ved informatikk instituttet. Er det noen som vet om andre deler av uio har en slik mulighet?

7913157[/snapback]

 

Ifølge denne artikkelen er det mulig å oppgradere uten å ha xp. Vet ikke når vista kommer inn på studentlisens.no, men Siba har Home Premium student til 799. Var noe snakk tidligere i tråden om at studentlisens.no skulle få inn kun business, så da synes jeg det var et bedre valg å handle på siba. Gitt at det blir samme pris hos studentlisens.no på vista som xp, koster det kun 130kr mer der.

7914872[/snapback]

Igjen, det ville vært tåpelig. Dette svaret har jeg fått fra en lisensrådgiver i Microsoft, så jeg venter i alle fall!

 

"Hei.

 

Prisen er lik. Dvs alle som kjøper XP i dag får lisens Vista Ultimate i dag med bruksrett XP. Media til ca 100 kr vil bli tilbudt i etterkant.

Når media for Vista blir tilgjengelig for studentkommer dette ferdig bundlet. Trolig i slutten av februar eller mars."

Lenke til kommentar
De studentlisensene som selges i nettbutikkene er bare oppgradering fra xp. Hvordan fungerer dette? Vil vista sjekke at xp som er installert er kjøpt og betalt? Hva hvis jeg må formatere senere, må jeg installere xp først da?

 

Er det noen som vet når studentlisens.no får inn vista?

 

Jeg studerer ved uio. På nettsidene finner jeg en msdnaa ved informatikk instituttet. Er det noen som vet om andre deler av uio har en slik mulighet?

7913157[/snapback]

 

Ifølge denne artikkelen er det mulig å oppgradere uten å ha xp. Vet ikke når vista kommer inn på studentlisens.no, men Siba har Home Premium student til 799. Var noe snakk tidligere i tråden om at studentlisens.no skulle få inn kun business, så da synes jeg det var et bedre valg å handle på siba. Gitt at det blir samme pris hos studentlisens.no på vista som xp, koster det kun 130kr mer der.

7914872[/snapback]

Igjen, det ville vært tåpelig. Dette svaret har jeg fått fra en lisensrådgiver i Microsoft, så jeg venter i alle fall!

 

"Hei.

 

Prisen er lik. Dvs alle som kjøper XP i dag får lisens Vista Ultimate i dag med bruksrett XP. Media til ca 100 kr vil bli tilbudt i etterkant.

Når media for Vista blir tilgjengelig for studentkommer dette ferdig bundlet. Trolig i slutten av februar eller mars."

7920535[/snapback]

 

Hva var det som ville vært tåpelig? Jaja... Får jeg vel kjøpe en Ultimate etterhvert også :) Må jo kjøpe Office 2007, så da kan jeg ta det i samme slengen.

Lenke til kommentar

Det er jo en kjent sak at Windoows må reinstalleres med jevne mellomrom. Microsoft hevder at vista skal være mere stabilt, men jeg stoler ikke på at en installering holder fram til neste versjon av windows kommer ut. Det er jo helt håpløst at man skal være nødt til å installere windows flere ganger etterhverandre. En gang er tidkrevende nok!

 

Christian, jeg forstod ikke svaret ditt.

Hva mener du med at media kommer i etterkant? Er ikke vista komplett?

Hvorfor skal man kjøpe xp hvis man egentlig vil ha vista?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...