Gå til innhold

Hvor dyr, og hvor stor gitar burde jeg kjøpe?


Reactu

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på ca. 12 år, som skal begynne på gitar. Så jeg lurte på:

Hvor stor burde gitaren være? Hvor dyr BURDE den være for at det skal være bra kvalitet? Jeg har tenkt å starte med akustisk. Viss du vet om noen gitarer som er billige og har ganske god kvalitet, tar jeg gjerne i mot tips :D

Takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, fatter ikke hva du mener med at hvor stor den bør være men den bør ikke være dyr. Maks 2000 kroner. Var jeg deg ville jeg begynt med akustisk gitar, du slepper å kjøpe forsterker og du finner ut om du faktisk vil spille gitar så mye som du egentlig trodde.

 

Gå til din nærmeste gitarforhandler og si du skal kjøpe en akustisk gitar med nylonstrenger, du vil som regel få noen anbefalinger.

Lenke til kommentar

kan være fordel med litt mindre gitar, sår i fingre, men du blir fort vant til det egentlig.

kjøp gjerne brukt, få gjerne hjelp til gitar. hvor mye penger er det snakk om.

 

APX500

 

Hvis du ser etter en gitar med en fantastisk tone til en fornuftig pris er APX500 ditt valg.

Dette er den rimeligste modellen i APX-serien med gran topp og nato sarg og bunn.

Du får en kraftig punch fra denne gitarens piezo-mikrofon som er montert under stolen, i kombinasjon med en 3-bånds EQ med integrert tuner.

 

http://www.sound1.no/

yamaha 3230kr med cutaway og mikrofon, koble til pcen med mikrofon inne i kassen, evt programmer med effekter

Lenke til kommentar

hmm jeg tror du burde tenke på en nylon gitar i full størrelse... På ungdomsskolen lærer du å spille gitar i full størrelse (om jeg ikke tar feil), men dra til en gitarforhandler og snakk med dem og si du vil prøve litt forskjellig gitarer både 3/4 og full størrelse...Kansje forskjellig prisklasser også.

Jeg har ikke spilt gitar så mye så vil ikke gi deg så mye direkte råd. Men når jeg skulle kjøpe meg el. gitar etter at jeg hadde spilt akustisk så jeg kunne spille greit og spilt endel på broren min sin så jeg mye på forum etter hva folk hadde sagt og hadde egentlig tenkt å kjøpe ny, men jeg fant ikke noe veldig gode tilbud så jeg dro til Immerslund (Oslos største gitarbutikk) i Oslo etter at jeg hadde sett på internett et godt tilbud så prøvde jeg masse el. gitarer og fant ut at det var den jeg ville ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...