Gå til innhold

TES: Oblivion, X360 Vs Dårlig PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville MYE heller ha spilt det med dårlig grafikk på PC men med mods som Oscuro's Oblivion Overhaul og Kobu's Character Advancement System og ha hatt lyst til å spille det om og om igjen, enn på Xbox 360 uten mods for så å gå lei av det etter heller kort stund.

Endret av MiSP
Skrevet
Jeg ville MYE heller ha spilt det med dårlig grafikk på PC men med mods som Oscuro's Oblivion Overhaul og Kobu's Character Advancement System og ha hatt lyst til å spille det om og om igjen, enn på Xbox 360 uten mods for så å gå lei av det etter heller kort stund.

7624896[/snapback]

Jeg er enig med deg. Spillet blir så mye bedre med mods.

Skrevet

Om du ikke har HDTV så må du kjøpe det ellers blir det ikke noe bedre og om du ikke må så har du ca. 3000,- på nye data deler og om du også må ha ny TV bir det ca. 10000-15000,- å bruke på data'n ;)

Skrevet

3000 holder vel såvidt til skjermkortet. ;) Man må ha et balansert system, og hvis man har en gammal PC, må man gjerne ha nytt hovedkort, og derfor også prosessor, og gjerne en ny PSU i samme slengen. Men hvis du må bruke ti lapper på en HD-TV, så kan du få en PC lik min til samme prisen. :wee:

Skrevet

Jeg har egentlig ikke en helt latterlig dårlig maskin, det er 2.0 ghz, 1gb minne og et geforce 7800GS skjermkort.

I tillegg til det har jeg også prøvd OOO 1.3, men jeg må ærlig innrømme jeg syntes ikke det var så veldig stor forskjell.

Når jeg ser på gameplay video'er får jeg lyst til å spille det pga grafikken og flyten i spillet, og når jeg setter igang spillet på nærmere under 'medium' i instillinger blir det noe helt annet, det blir rett og slett kjedelig.

Skrevet
I tillegg til det har jeg også prøvd OOO 1.3, men jeg må ærlig innrømme jeg syntes ikke det var så veldig stor forskjell.

7633629[/snapback]

Det merkes gjerne ikke helt med én gang, men når du har levlet en del ganger og er, la oss si, i level 10, så innser du etter hvert at du gjør det samme om og om igjen og blir møtt av de samme veike utfordringene om og om igjen - fiender som var middels vanskelige å ta i level 1 er også middels vanskelige å ta i level 10, og fiender som var vanskelige å ta i level 1... Vel, det er egentlig ikke så mange av dem.

Skrevet
Så ooo 1.3 gjør slik at man faktisk aldri blir "superhelt", eller det motsatte ?

7638179[/snapback]

ooo 1,3 gjør at fiendene ikke levler med deg. Det vil si at i starten er det tungt, men det blir lettere og lettere jo høyere level man kommer i.

Skrevet (endret)

OOO 1.31 gjør at du alltid vil kunne få utfordringer, (nesten) uansett hvilken level du er i. :) Det finnes en del huler og slikt som du bør være i level 30 for å klare anstendig, og hvis du er i lav level, så vil en tur ut i villmarken langt vekk fra veien gi utfordring. Dessuten, selv om fiendene ikke levler med deg, så er det enkelte (men ikke mange) fiender som kun dukker opp når du er i høy level (for at de ikke skal hindre all ferdsel i villmarken i lav level; det hadde jo vært litt kjedelig).

Endret av MiSP
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja, men da spør jeg. Er The Elder Scrolls: Oblivion et godt spill på Xbox 360, hvis jeg har en god skjerm å spille på ?

Altså, det har fått 10/10 på Xbox 360 Anmeldelser rundt omkring, leveling systemet kan da ikke ødelegge gameplayet så dramatisk som dere fremhever ?

Skrevet
Altså, det har fått 10/10 på Xbox 360 Anmeldelser rundt omkring, leveling systemet kan da ikke ødelegge gameplayet så dramatisk som dere fremhever ?

7720741[/snapback]

Jo. For det første er grafikken bare en liten del av spillet (greit, den underbygger stemning og alt det der), og god grafikk kan ikke redde et dårlig spill. Nå er ikke Oblivon et dårlig spill, men de aller fleste anmeldelser er basert på én gjennomspilling eller mindre. Et spill som Oblivion skal vare mye lengre enn det, og det blir fort kjedelig og repetitivt med levelscaling.

Skrevet
Jaja, jeg tror nesten jeg kjøper det alikevel.

Eb Games har sikkert noen brukte til 300kr, så da får jeg bestemt selv hva jeg syntes om det :)

7722237[/snapback]

Du får det på Game til under 300 kroner og det helt nytt :thumbup: .

Skrevet (endret)
Game, er det nettbutikk eller en butikk i Oslo ?

7728141[/snapback]

Game er det som nylig het Spiderman.

EDIT: Det er en vanlig butikk.

Endret av oblivion_-__
Skrevet

Fant det ut, men dessverre litt for sent.

Stakk først til EbGames, så kjøpte jeg det der for kr 499 (Pre Owned) Ja. Svimlende 499,- !.

Noen timer senere fant jeg ut hva Game var, og merkelig nok var jeg ikke langt unna når jeg fant det ut. Så stikker jeg til EbGames fem-på-ni og får akkurat byttet det tilbake til pengene. Går så fort jeg kan til Game, men neida, DEM SOLGTE IKKE NOE ANNET EN WOW TBC??!

Altså, jeg spurte om jeg kunne kjøpe Oblivion, men dem sa "Nei, vi selger kun World Of Warcraft: The Burning Crusade, men salget starter ikke før 24.01".

Altså, hva er det for noe tull?

Skrevet
Fant det ut, men dessverre litt for sent.

Stakk først til EbGames, så kjøpte jeg det der for kr 499 (Pre Owned) Ja. Svimlende 499,- !.

Noen timer senere fant jeg ut hva Game var, og merkelig nok var jeg ikke langt unna når jeg fant det ut. Så stikker jeg til EbGames fem-på-ni og får akkurat byttet det tilbake til pengene. Går så fort jeg kan til Game, men neida, DEM SOLGTE IKKE NOE ANNET EN WOW TBC??!

Altså, jeg spurte om jeg kunne kjøpe Oblivion, men dem sa "Nei, vi selger kun World Of Warcraft: The Burning Crusade, men salget starter ikke før 24.01".

Altså, hva er det for noe tull?

7730428[/snapback]

Jeg var på Game i Tromsø i forrige uke og da var Oblivion og Gothic 3 på salg, begge for under 300 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...