Empire of the Sub Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Hei! Jeg er en ivrig spiller av fightespillet Dead Or Alive 4. Jeg lurer egentlig kun på en ting though: Hvordan mestre motangreps-systemet ? Altså når noen gjør en combo på deg, skal det være mulig å ta taki beinet/armen og gjøre et motangrep når man er sånn halvveis slått ut. Jeg får det aldri til though, har lest i manualen og alt. Eneste som hjelper noen få ganger er helt vill trykking. Hvis du ikke gjør motangrep når du får en combo i trynet, ender det ofte med at motstanderen tar mye liv av deg. Jeg har selv sett folk over online som nesten kun tar motangrep og som vinner alt. Umulig å ta dem. Ikke minst datamaskinen, når man kommer seg oppover i stage er det nesten kun motangrep på dem.Ikke det at det er uber-vanskelig å kontre, men det kan være greit å lære det ? I.o.m at det faktisk avgjører 50% hva du er capable off! Takker for hjelp
Oxidia Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Du kan countre kast, høye - medium - lave slag/spark. Hvordan du gjør dette er stort sett likt blandt de fleste karakterene, om jeg husker rett. Hvordan du skal mestre det er vel en treningssak? Du kan jo ikke gjøre annet enn å gamble på hvor det neste slaget/sparket kommer.. så du må nesten bare ta en sjanse. En annen ting som kan hjepe er jo om du lærer deg motstandernes (karakterene) sine styrker, feks noen av dem har effektive lave slag osv.. da er det jo mest sannsynlig at det kommer ett slag nede? jeg er ikke noe god i DOA4, men vil tro reflekser, erfaring og litt flaks har endel å si
Plomma2 Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Du må trykke der slagene "kommer fra". Altså er det høye slag, så må du ta en høy kontreing (opp + bak + x) etc. Men det som er med doa4 er critical hit som gjør det lammet i et tiendedels sekund noe som lar mostanderen din ta en lengere kombo på deg uten at du kan gjøre noe. Det er en av mange ting som er utrolig frustrerende med spillet. Det er egentlig bare å spille mye og prøve å lære de komboene til de forskjellige karakterene sånn at du vet hvor slagene kommer.
DP Rusher Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Hei! Jeg er en ivrig spiller av fightespillet Dead Or Alive 4. Jeg lurer egentlig kun på en ting though: Hvordan mestre motangreps-systemet ? Altså når noen gjør en combo på deg, skal det være mulig å ta taki beinet/armen og gjøre et motangrep når man er sånn halvveis slått ut. Jeg får det aldri til though, har lest i manualen og alt. Eneste som hjelper noen få ganger er helt vill trykking. Hvis du ikke gjør motangrep når du får en combo i trynet, ender det ofte med at motstanderen tar mye liv av deg. Jeg har selv sett folk over online som nesten kun tar motangrep og som vinner alt. Umulig å ta dem. Ikke minst datamaskinen, når man kommer seg oppover i stage er det nesten kun motangrep på dem.Ikke det at det er uber-vanskelig å kontre, men det kan være greit å lære det ? I.o.m at det faktisk avgjører 50% hva du er capable off! Takker for hjelp 7623332[/snapback] Nå er det jo slik at det ikke skal være lett å utføre en counter i utganspunktet.Tidsintervallen for counters ble vel halvert i forhold til DOA3, der det rett og slett var for enkelt. Som i alle spill er det jo som regel bare øvelse som gjør mester, og etterhvert som du lærer alle charactersene å kjenne vil det selvfølgelig bli lettere. Hvis du møter nybegynnere som alltid spiller som Jann Lee og utfører den ufattelig irriterende fireslagscomboen (Y-Y-Y-Y), skal det jo ikke være så vanskelig å få inn noen counters ihvertfall.
Empire of the Sub Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 Haha dprusher, det er alltid det jeg gjør. En venn av meg er KUN jann lee, og bruker KUN det sparket (Det er jo simpelt å kontre, men uansett) og de slagene. Stygg kar :-\
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå