marius883 Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Hei! Jeg vurderer å gå til innkjøp av en xbox 360 premium system http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312845, men har noen spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på før et eventuelt kjøp. Spm 1: jeg har en helt vanlig 20" tv (ikke lcd altså) av merke philips. Det står i infoen at det følger med hdtv kabel, følger det også med en vanlig av/scart kabel, eller er dette noe man må kjøpe selv? Spm 2: sammen med konsollen, skal jeg også ha spillet Test Drive Unlimited, på baksiden av coveret på dette spillet, står det at det kjører i 60Hz! betyr dette at jeg ikke kan spille dette spillet på min 50Hz philips tv? Spm 3: Xbox Live, her hjemme har jeg rommet mitt i første etasjen, her har jeg pcen tilkoblet en trådløs ruter som står i annen etasje. Det jeg lurer på er om det da er mulig å koble til en nettverkskabel mellom xbox'en og pcen, for så å dele internett tilkoblingen, så jeg kan bruke xbox live. Eller må jeg kjøpe en sånn: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312877 Koster jo trossalt 700 spenn, så hvis jeg ikke trenger den, vil jeg helst slippe å kaste bort penger på den. Spm 4: Hvis jeg får koblet xbox'en til det trådløse nette, kan jeg da legge inn musikk og bilder på den? Ser det står at den er Windows Xp media center kompitabel, men støtter den vanlig Xp Pro også, eller eventuelt Vista? Ble noen spørsmål dette da, men håper det er noen der ute som kan ta seg tid til å svare På forhånd takk for svar
edge Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 1. HD-kabelen det snakkes om er en komponent-kabel, altså både HD og vanlig Scart(det er 6 Coax-kabler, to av de er til lyd, en til vanlig bilde og tre til HD-bilde. 2. Har selv test drive og en 21" luxor-tv. Vet ikke hvor mange Hz den kjører, men tror det skal gå bra. 3. Tvilsomt, men her vet jeg heller lite. 4. Har ikke prøvd dette, desverre. Men hvis du får koblet den til tror jeg det skal fungere med fildeling over LANet. Men heller usikker her og.
marius883 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 1. HD-kabelen det snakkes om er en komponent-kabel, altså både HD og vanlig Scart(det er 6 Coax-kabler, to av de er til lyd, en til vanlig bilde og tre til HD-bilde. 2. Har selv test drive og en 21" luxor-tv. Vet ikke hvor mange Hz den kjører, men tror det skal gå bra. 3. Tvilsomt, men her vet jeg heller lite. 4. Har ikke prøvd dette, desverre. Men hvis du får koblet den til tror jeg det skal fungere med fildeling over LANet. Men heller usikker her og. 7622891[/snapback] Takk for meget kjapt svar jeg ble da ivertfall litt klokere
Imidura Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 #3 Det skal ikke være noe problem å dele internett igjennom PCen. Kansje det kan bli vrient å Joine noen spill, men hvis du har de rette portene åpne og ingen brannmur på PCen bør det funke. #4 Du kan streame, ikke legge over. Og uten Windows MCE kan du heller ikke streame divx/xvid. Det fins andre workarounds for XP, som TVersity, men det er ikke helt lett.
marius883 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 #3 Det skal ikke være noe problem å dele internett igjennom PCen. Kansje det kan bli vrient å Joine noen spill, men hvis du har de rette portene åpne og ingen brannmur på PCen bør det funke. #4 Du kan streame, ikke legge over. Og uten Windows MCE kan du heller ikke streame divx/xvid. Det fins andre workarounds for XP, som TVersity, men det er ikke helt lett. 7622926[/snapback] Er litt usikker på hva streame betyr? Hva med Windows Vista Ultimate, støttes den? Takk for svar
edge Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Streame er det samme som å overføre lyd og bilder direkte, altså uten å nødvendigvis lagre det.
marius883 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 Streame er det samme som å overføre lyd og bilder direkte, altså uten å nødvendigvis lagre det. 7622946[/snapback] Ja ok, igjen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå