Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

et lite problem med nettverk her


Anbefalte innlegg

Til saken:

jeg har en bærbar PC som jeg bruker det trådløse nettet til den stasjonære PCen min sitt internett på. så drar jeg på en liten juleferie, hvor jeg har med meg PCen for å kunne se filmer, men når jeg kommer hjem har det skjedd noe. Jeg for koblet til nettverket og det står at signalet er utmerket og alt sånn, men den klarer ikke motta signaler. det står at det blir sendt, men det mottar ingenting.

 

Jeg har helt ok peiling på data, men jeg strekker ikke til her, så jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med en løsning?

Har jeg herpa den helt, må jeg reparee den eller bare ringe "nødtelefonen"...

Blir glad for alle svar jeg kan få... takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er trådløst på min bærbar, så jeg regner med at det ikke er noe galt med routeren min på den den stasjonære, fordi det var det samme problemet hos en venn av meg, ingen forskjell der.. men jeg skal prøve ut noe av det du sa og sjekke om det funker...

 

det er ikke noe med nettverket hjemme liksom og på denne stasjonære jeg skriver på nå, bare noe med mottaket til den bærbare av det trådløse..

 

Hvis ikke kommer jeg tilbake på det.....

Endret av kallekul
Lenke til kommentar

Får du en ip som liknar på 169.254.247.64? Eg får det på min stasjonære pc, og eg får ikkje noko anna ip.

Har prøvd:

- Å avinstallere nettverkskortet

- Fjerne ein ny brannmur eg la inn i dag

- Manuelle instillinger med ip, gateway og dns som eg tok min bærbare

- Restarte router og modem

 

Faktisk litt desperat etter hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...