Gå til innhold

Teit/flaut spoersmaal


Anbefalte innlegg

I windows og i KDE har man en knapp "Show Desktop" mede paa desktopen som man kan trykke paa for aa faa "legge" ned alle vinduene og programmene man har oppe..

 

Jeg har proevd en stund aa finne noe lignene for Gnome men jeg finner det ikke. Saa jeg lurte paa om det er noen som kan hjelpe meg ut litt :smile:

 

 

Maa bare fortelle dette naar jeg foerst skriver en melding :

Jeg tenkte jeg skulle proeve aa installere Microsoft Office 2000 og Windows Internet Explorer med Wine i linux (Red Hat) bare paa goey

Jeg er ogsaa ganske avhengi av aa bruke TextPad til aa kode HTML og JAVA, siden TextPad ikke finnes paa linux saa brukte jeg bare WineX til aa installere det.. Det funker som en draum.. /me har brukt linux som server i mange aar men har alltid brukt Windows som desktop, naa kommer jeg ALDRI til aa gaa tilbake til Windows desktop igjen..

Til min store forundring saa gaar faktisk baade IE, Outlook og WORD mye raskere enn paa min XP partition..

 

Maatte bare si det..

 

PS Bruker Red Hat 8.0

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: bergetun på 2002-11-24 13:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å finne andre programmer som erstatter behovene dine :smile:

MS office = staroffice eller openoffice

winamp = xmms

IE = netscape, opera, mozilla, galeon

 

Bytt til en annen desktop for å se en rein desktop :smile: lettest det, det er en sånn firkant på linja med 3 grå felt og et blått, det blåe er du på.... :smile: trykk på en av de andre :smile:

Lenke til kommentar

For å minimere alle vinduer trykker du CTRL + ALT + D. Men det som er teit er at når du da trykker på et at programmene på oppgavelinjen eller åpner et nytt program, så maksimeres samtlige vinduer. Så da er du på en måte like langt.

 

Om du skal prøve å kjøre explorer gjennom wine, så IKKE bruk wine på en windowspartisjon. Da vil mapper flyttes på i hutt og pine slik at partisjonen blir ubruklig. Finn deg heller alternativer. De er det mange av, og de er minst like gode!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 11:57, skrev Invert:

Prøv å finne andre programmer som erstatter behovene dine :smile:

MS office = staroffice eller openoffice

winamp = xmms

IE = netscape, opera, mozilla, galeon


Bytt til en annen desktop for å se en rein desktop :smile: lettest det, det er en sånn firkant på linja med 3 grå felt og et blått, det blåe er du på.... :smile: trykk på en av de andre :smile:



 

 

Takker for hjelpen gutten min, men det var ikke det jeg spurte om.

jeg vet at det finnes mange andre alternativer til Microsoft Office og Explorer. Oom om du hadde giddet aa lest HELE posten min saa hadde du forstaatt at jeg installerte Office og Explorer paa goey for aa proeve ut Wine og WineX..

 

Aaja ... er det derfor de 4 firkanta greiene paa oppgave linjen min er der altsaa, jeg som trodde det var smaa skjermer for folk som er langsynt. :smile:) hehe bare koedder..

 

 

 

Ooopps dette ble litt ekkelt skrevet, det var ikke ment saann..

 

SKAAL !!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 12:16, skrev Hoppesagåsa:

For å minimere alle vinduer trykker du CTRL + ALT + D. Men det som er teit er at når du da trykker på et at programmene på oppgavelinjen eller åpner et nytt program, så maksimeres samtlige vinduer. Så da er du på en måte like langt.


Om du skal prøve å kjøre explorer gjennom wine, så IKKE bruk wine på en windowspartisjon. Da vil mapper flyttes på i hutt og pine slik at partisjonen blir ubruklig. Finn deg heller alternativer. De er det mange av, og de er minst like gode!


 

Office og Explorer kjoerer uavhengi av windows partitioner saa det skal ikke bli noe problem for meg ...

Lenke til kommentar

skal du kjøre TextPad gjennom wine på "gøy" ( :roll: ) eller fordi du liker programmet? hvis det er det siste har jeg gode erfaringer med kwrite, men har ikke fått prøvd de siste versjonene. vet heller ikke om det følger med rh 8.0

 

når det gjelder å kjøre merkelige programmer gjennom wine har jeg kjørt winmine og mspaint :razz: (kom ikke på andre som var vært å kjøre, ikke det at jeg kunne bruke det til noe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...