Gå til innhold

Kan lærlinger få bonus?


Pondi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, lærlinger kan få bonus, jeg fikk julebonus for en snau måned siden :) Fikk akkurat like mye som alle andre arbeidere, helt sjef.

 

Men, jeg vil ikke forvente å få full bonus, det er vel strengt tatt helt opp til den enkelte bedrift...

7622176[/snapback]

Oh heldig du ja.

 

Hva jobber du som? og i hvilken bedrift?

Lenke til kommentar
Forventer meg ikke full bonus.. Men alt hjelper på :p hehe..

7622221[/snapback]

Det kommer an fra bedrift til bedrift.

Eneste du kan sikre deg av lønn er at du skal ha 1årslønn fordelt på 2 år. De trenger ikke å følge denne: 30% - 40% - 50% - 80% (de fleste gjør det)

 

Men vill bare si at det ikke alltid er like lett å være lærling i statlige etater...

Jeg vet at bedriften min ikke holder alle rammeavtaler... men er bedre men jobb enn uten. Og så lenge jeg får tid til å drive og sture for meg selv på ett roterom så får jeg med meg det meste...

Syns også at jeg har veldig lav lønn. 39,75kr timen første halvår

(hva er det prosent satsen skal regnes fra? nyutdannet fagarbeider?)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er syk forskjell på lønn for lærlinger. :--/ Er selv IKT-lærling og har vel 43 kroner i timen ca. som OML, men en kamerat av meg er elektro-lærling og tjener noe sykt!

Han jobber akkord og 12 timer flere dager i uken og er oppe i 180,- timen...

Lenke til kommentar
Er syk forskjell på lønn for lærlinger. :--/ Er selv IKT-lærling og har vel 43 kroner i timen ca. som OML, men en kamerat av meg er elektro-lærling og tjener noe sykt!

Han jobber akkord og 12 timer flere dager i uken og er oppe i 180,- timen...

7624142[/snapback]

Er vell overtid det. kjener bedre på 2-3 timers overtid enn på en dag med lærlingelønn

Viss du får overtid for lærling bør du klage, det er ikke noe som heter det. Man skal ha overtid som vanlig medarbeider :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...