hernil Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 (endret) så i denne tråden at de reverserte flash. aner ikke hvordan de gjorde det (og formålet var jo ikke det ærligste mest nyttige :!: ) , men jeg har lyst til å lære. er det noen som kan forklare nærmere fremgangsmåte? ps. hvis dette er feilplassert, kan en mod. være så snill og flytte den til riktig kategori? Endret 1. januar 2007 av hernil
kjeklulf Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Søk på Google etter "swf to fla" eller liknende. Det finnes en lang rekke programmer som gjør dette mer eller mindre bra.
ilpostino Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 det er fult mulig å reversere denne prosessen på samme måte en kan dekompilere programmer.
hernil Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 det er fult mulig å reversere denne prosessen på samme måte en kan dekompilere programmer. 7639660[/snapback] og det vil si...
kjeklulf Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 ilpostino forsøker å si at det er mulig å lage egg av omelett. Det er det selvsagt ikke men det er mulig å gjøre så det likner noe. I praksis er det det samme som jeg skrev tidligere: du behøver et program som analyserer en swf-fil (omeletten) og forsøker å beregne hva som var innholdet i fla-fila (egget). Søk på "swf to fla" i Google så vil du finne en del programmer som gjør dette mer eller mindre godt. Egget vil du uansett aldri få tilbake.
Zethyr Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 ilpostino forsøker å si at det er mulig å lage egg av omelett. Det er det selvsagt ikke men det er mulig å gjøre så det likner noe. I praksis er det det samme som jeg skrev tidligere: du behøver et program som analyserer en swf-fil (omeletten) og forsøker å beregne hva som var innholdet i fla-fila (egget). Søk på "swf to fla" i Google så vil du finne en del programmer som gjør dette mer eller mindre godt. Egget vil du uansett aldri få tilbake. 7642641[/snapback] Nå vet ikke jeg hvordan flash-kompilering fungerer, men i enkelte tilfeller kan man reverse maskinkode og ut fra infoen skrive kode som når kompilert (med de rette flagg satt) gir akkurat den samme maskinkoden ut. Les f.eks. Eldad Eilam's bok Reversing: Secrets of Reverse Engineering, der ser du eksempler på nettopp det.
kjeklulf Skrevet 23. januar 2007 Skrevet 23. januar 2007 Som jeg skrev: Det er mulig å gjøre så det likner, men i praksis ikke å få tilbake den originale grunn-fila. Det er svært mange ulike måter å oppnå samme resultat på i Flash (som i mange programmeringsverktøy) og reverse engineering vil ikke kunne forutsi hvilken metode som er brukt i utgangspunktet. I enkle tilfeller vil det selvsagt kunne fungere men da er det ofte lettere å lære seg å bruke verktøyet og bygge det opp fra bunnen av. Ikke minst er det lærerikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå