Gå til innhold

2 eller flere patroner? Hva er mest lønnsomt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere patroner er mer lønnsomt, pga at når den ene fargen er tom, trenger du bare å kjøpe den ene patronen. Med patroner som har flere farger i seg må du bytte hele patronen når en farge er tom.

 

Tror de nyere HP-skriverne også har flere patroner, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om dokumneter i sort hvitt kan en kombinasjon av laser og blekkskriver være noe å vurdere.

 

Blekkskrivere har den ulempen at skrivehodene lett kan tørke inn. Da hjelper deg ikke hvor god skriveren er når den ikke vil skrive når du har bruk for den. Da kan det være greit å oppbevare skrivehodene i tett plast slik at de ikke tørker inn mellom bruk.

 

En laserskriver har ikke problem med inntørkning og er alltid klar til bruk. Problemet er manglende farver (hvis man da ikke har kostet på seg en farvelaser). Disse gir god utskriftsøkonomi.

 

En farvelaser vil heller ikke tørke inn men er vanligvis (forbrukermarkedet) for dårlig til fotoutskrifter. For farveillustrasjoner i dokumenter har de helt greie. De kan også benyttes til økonomi-fotoutskrifter på vanlig papir men slår ikke gode fotoskrivere med spesialtilpasset papir (papir og blee må passe sammen).

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har byttet ut min Epson Stylus cx 6400 til fordel for en Canon Pixma MP 600. Meget bra maskin.Den har også 5 patroner. :tease:Kommer aldrig til og kjøpe billige blekkpatroner såkalte uorginale.Heretter blir det bare orginale patroner.

Endret av timmy234
Lenke til kommentar

Angående inntørking av blekpatroner. jeg har nå hat bjc 6200 fra canon i mange år. det har ikke blir så alt for mange utskrifter heller ( lit varierende ) . en enste gang oplevde jeg at patroene var går tett. sprayet med lit gif universal og tørket vek sølet , kjørte rens av patronene og da var alt i orden igjen.

 

som universell skriver vil det sannsynligvis lønne seg med flere en 2-3 patroner.

 

til bilder er det bare blekk som duger . kjøp bleket på elkjøp eller binders . der er de billigst (også samenlignet men nettbutikkene på originale patroner ) .

 

 

 

ps : god nytt år.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...