Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog MB C-180 Sport (Update! 06.01.08)


Chasin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger :)

 

Jeg er kjempefornøyd med forskjellen!

Tok en og en dør og kjørte bilen i mellomtiden, så i begynnelsen var jeg ikke så fornøyd, merket liksom ikke så stor forskjell. Men så kjørte jeg en standard C-klasse, og da hørte jeg det umiddelbart... :)

Den eneste støyen som er nå kommer fra egne hjul, og er den verste å få bort.

Skal ta gulvet og indre hjulbuer etterhvert, håper det gjør susen.

Tidsforbruk er jeg jammen ikke sikker på, da det var litt til og fra. Det tar jo selvsagt lengre tid når man skal tette hele døra enn å bare dempe ytterblekket for veistøy. Kommer langt på ei helg vil jeg tro... :)

 

Alle mattene har jeg handlet hos Anders Fleischer. Han har fått seg nettbutikk å, så da er det meget enkelt. Alle priser står der.

 

Butikk: http://www.installbay.no

 

Dempematter: http://installbay.no/index.php?cPath=67_73

 

Anders`hjemmeside: http://www.autod.no

Lenke til kommentar

Det er jeg ikke sikker på. Pakken min var en av de første som kom, så der var mattene færre og større. Hvis du skal ha til din egen bil så er det bare å ta mål utvendig av døra og regne ut hvor mange m2 du trenger. Evt kan du ringe installbay gutta før du bestiller å høre hvor mye de anbefaler for akkurat din bil.. :)

Lenke til kommentar

Nye bilder, flere fra fordørene.

Her var jeg veldig heldig, fikk med ombygde dørtrekk fra forrige eier, slapp å bygge selv, kun mindre justeringer...

 

Nedre del av dørtrekk er demontert, høytalergitter fjernet og klart til ombygging

 

Midbass2Medium.jpg

 

 

Disse ringene ble så støpt fast til det originale

 

Misbass3Medium.jpg

 

 

Sparkling og pussing

 

Midbass4Medium.jpg

 

 

Gjennomgangsbolter i døra. Sikrer en stabil montering og fast midbass

 

IMG_3327Medium.jpg

 

 

Tettet godt med dempematte her, slik at ingen lyd får lekke ut. Alt går i døra..

 

IMG_3331Medium.jpg

 

 

Kabling til mellomtone/midbass

 

IMG_3335Medium.jpg

 

IMG_3339Medium.jpg

 

 

Ferdig montert i døra. Gitter er senere montert

 

IMG_3344Medium.jpg

 

 

Glemte noen bilder sist, kabling til diskant

 

IMG_2052Medium.jpg

 

IMG_2048Medium.jpg

 

 

Beklager noe dårlige bilder...

Spm?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg må bare si at jeg synes du gjør en jekla god,pen og grundig jobb. kunne tenkt meg at du gjorde dette med golfen min også ^^

 

har tenkt å prøve å dempe veistøyet gjennom dørene. der er ikke noe særlig til demping akkurat nå. Der er ikke noen matter eller noe. Der er heller ikke noen høytalere ennå. noen tips om matter jeg kan bruke? tenkte på 10mm eller større jeg.

 

har ikke noe erfaring innen dette ennå, men håper på å få det ja :)

Lenke til kommentar

10mm matter? Håper du tenker på biltemas "vannsugematter"?

Hvis det er asfaltmtter holder det med 2-3mm matter, evt to lag hvis du er skikkelig ivrig.

 

Jeg har kjøp alle mine matter hos Installbay, meget god kvalitet og service.

Den enkleste matta å legge er Vibroplast. Meget myk å jobbe med.

Hvis du kjøper pakka til 2000 kr har du nok til alle dine dører, hjulhus og gulv med ett lag...

Lenke til kommentar

Er målløs her nå, fantastisk arbeid på en fatastisk bil. Liker ekstremt godt den rene stylinga på utsiden som gir bilen et mer voksent preg på en måte. Liker ikke at folk slenger på alt mulig plastikk over alt fordi de tror det er tøft, noe det definitivt ikke er.

 

Stereoen din er et kapittel for seg selv. Mer grundig og pent arbeid skal du lete lenge etter. Skal selv kjøpe min første bil senere i år og har planer om stereo jeg også. Så her fikk jeg noen nye tips om hvordan jeg skal bygge den. Er selv opptatt av god lyd og at det ser ryddig ut. Så jeg må prøve å få det til pent jeg også, men like pent som ditt blir det neppe. :) Men hvordan er det med subkassa uten avstivninger inni der? Er veggene såpass stive at det ikke trengs avstivninger? Hvordan låter det hele? Er det 2stk 12" du har montert?

 

Har du noen videre planer om bilen da? Motortrimming neste nå da? :p

Lykket il videre med evt nye prosjekter på bilen, du gjør iallefall en knakende god jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...