Gå til innhold

Windows Vista, tilgjengelighet og versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å lage 1 windows versjon og heller selge denne litt billigere?

Tror kanskje flere hadde kjøpt en orginal versjon i stedet for å laste ned pirat....

Så kan de heller ta seg betalt for telefon support.

Jeg kan telle på en finger de gangene jeg har hatt bruk for support :D

Lenke til kommentar
har kjøpt bærbar for ei lit stund siden ogg fikk gratis oppgradering til vista premium... men ha lest på heile internettsidsa men finner ingen plass det står att eg skal trykke for og oppgradere.. noen som kan hjelpe meg litt ??  :blush:

7833981[/snapback]

Hei. Du finner link på produsenten sin hjemmeside. Er det HP, så kan du følge denne linken. Er det en annen produsent, går du bare inn via hjemmesidene deres.

7839730[/snapback]

 

 

har prøvd d og kom til kredittgreiene og da kom det feilmelding.. så eg ringte til hp. nei dei hadde ikje noge med det og gjør så eg vart sendt videre til moduslink sin nettside for å finne nummer til dei. fant ingenting. så eg ringte til microsoft. nei dei hadde ingenting ansvar for det det så dei kunne ikje hjelpe så eg ringte til hp igjen og sa eg skulle ha nummere til Moduslink. men trur du ikje eg måtte ringe til nederland får å snakke med dei. og engelsk er ikkje mi skarpeste side.. keffor i HE..... skal det være så vanskelig og få det ?? typiskt når det er gratis.. er det noe som skal selges så kommer FA.. meg det rett opp i tryne kor du skal trykke får og bestille....

Lenke til kommentar

Som beskrevet i linken min så må det da være snakk om samme hovedkort fra samme produsent, eller hvis hovedkortet er ute av produksjon må det være et hovedkort fra samme produsent som kan renges som en erstatning (eller etterfølger) for det gamle hovedkortet ditt. Klart er dette mulig å utnytte, men igjen har man brutt lisensen hvis man lyver på dette punktet når man ringer (vil jeg tro, men jeg er ikke jurist).

 

Edit: Husk, hvis det er du selv som har kjøpt en OEM-lisens er du selv ansvarlig for egen service osv. så det er ikke komplett sitt problem om de ikke kan skaffe deg samme hovedkort når du sender inn på reklamasjon. Hvis det dreide seg om en ferdigbygd PC fra komplett hvor en OEM-lisens med brutt forsegling fulgte med ville det vært komplett sitt ansvar å gladgjøre MS. Slik er det i allfall slik jeg har forstått det.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Hvorfor er alle OEM 32-bit...?

7912086[/snapback]

Hvor har du dette ifra? Man får Vista OEM i både 32-bit og 64-bit.

 

For det at det er få (og ustabile) drivere til 64 bit.

7914089[/snapback]

Alle driverne jeg bruker er i akkurat samme versjonsnr. for 32-bit og 64-bit, og jeg kan ikke se at det finnes så mange flere 32-bit drivere enn 64-bit. Alle steder jeg har sett etter drivere så har det vært akkurat like god støtte for Vista x64 som for Vista 32-bit.

Lenke til kommentar
Hvorfor er alle OEM 32-bit...?

7912086[/snapback]

For det at det er få (og ustabile) drivere til 64 bit.

7914089[/snapback]

Ser på foreksempel komplett.no.. alle OEM er 32-bit....

 

64-bit støtter vel ikke 16-bit drivere (skrivere, scannere ol.), der driverproblemet ligger.?

Lenke til kommentar

Nå var listen mye lengre.! :o

Kanskje jeg bare så på en slik side, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320128 ..

Bare listet opp 32-bit som "tilbehør", beklager det var tåpelig av meg om ikke 64-bit versjonene har kommet de siste dagene til komplett...

Kan jo ikke drive å kjøre 32-bit på en 64-bit dobeltkjerne... :p

 

Ikke SÅ ille med 1800kr for Vista Ultimate Norsk 64-bit...

Oppgradere hele pcn nesten 3 ganger før man har prisen på en fullversjons dvd...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Home Premium og Ultimate har media center.

7944911[/snapback]

Ok. Men er du helt sikker på dette? Ifølge Siba er det bare premium som har det. Det er link til høyre på siba-siden, hvor det står "Hvilken windows vista versjon passer best for deg?". I den linken er det en tabell over hva som er forskjellig på versjonene. Der er det bare haka av på premium av de som media center.

Er dette feil?

Endret av Drog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...