Gå til innhold

T9 versus Itap, hva er best?


trehesten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det en stund siden jeg brukte iTap, men jeg syns det fungerte veldig bra. Vet ikke hvor langt iTap har kommet i forhold til T9 de siste årene, men det er vel ingen tvil om at T9 har utviklet seg en del siden den spede begynnelse. I tillegg er det jo forskjell på hvordan T9 implementeres hos de enkelte telefonprodusenter, der Nokia ikke viser ordene i en liste, men du må bla de frem ett etter ett. Der liker jeg f. eks. Sony Ericsson sin løsning bedre (som er lik den som er i i-matetelefonen jeg har), der ordene står i en liste nedover, og joysticken brukes til å velge ord. Den iTapen jeg brukte fungerte på samme måte, bare at der sto ordene vertikalt i stedet, og man kunne også bruke #- og *-tasten til å velge frem og tilbake, man trengte ikke opp på piltastene med tommelen.

 

Så, konklusjonen er at jeg syns begge løsninger fungerer bra (T9 kun om det er samme løsning som hos SE), og det egentlig ender i hva man er vant med :)

Lenke til kommentar
i-maten min gjetter både fortsettelsen av det ordet du skriver, og også det neste ordet. Bommer ofte på neste ordet (tar nesten alltid rett i fortsettelsen av ordet. Jeg er nok veldig forutsigbar i meldingene mine...), men de gangene den treffer der det herlig.

7616626[/snapback]

 

Hva bruker Imate?

 

Ellers synes jeg også at gjettingen av ord på Itap er helt genialt. Etter å ha brukt telefonen en liten stund kommer orda dettende veldig lett.

 

En annen ting jeg liker veldig bra med Itap er når du skal skrive et tall, så er det bare å holde ned første talltast, så skifter tlf til tallmodus. Når du er ferdig med tallet og lager mellomrom går du tilbake til tekstmodus.

 

Er en stund siden jeg brukte Nokia nå, men var det ikke sånn der at du må skrive alle tegna i ordet før telefonen gjetter ordet? Ericsson mener jeg har flere valg før du har skrevet ferdig alle tegna. Vesentlig bedre i så tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...