Gå til innhold

Post dine nyttårsbilder her!


Anbefalte innlegg

Mange har kanskje tenkt seg ut en liten tur i kveld for å fotografere raketter og tusenlapper som blir skutt opp i løse luften. Så post dine nyttårsbilder her om du har noen :D Så kan vi ha de samlet på ett sted :love:

 

Jeg kommer til å legge inn bilder fortløpende utover kvelden.. Oppfordrer andre til å gjøre det samme :w00t: Så kan jeg lage en oppsummering i første post av alle bilder som kommer inn.

 

Her er mine nyttårsbilder:

 

post-83184-1167610343_thumb.jpg

 

post-83184-1167610396_thumb.jpg

 

post-83184-1167610410_thumb.jpg

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Det kjipeste av ALT måtte jo skje i kveld. DET REGNET! Menmen. Det hindret ikke meg i å ta bilder :) Ble bare litt ekstra strev da den ene håna hele tiden gikk med på å holde paraplyen over kameraet. Det var leit også, fordi at folk skøyt opp raketter i bare 10 min, så fikk ikke så god tid på meg. :roll: Fikk tatt 20 bilder, der de fleste lå mellom 3 og 5 sekunder lukkertid. Blenderen gikk vel fra 7 til 15 på enkelte og hvitbalansen hadde jeg på 3800K hele tiden. Her er 3 av bildene jeg ble bedre fornøyd med. Kunne ha vært bedre, men var ikke akkurat optimale forhold og ta bilder i akkurat i dag desverre.

 

Utstyr: Olympus E-500, Zuiko 14-45mm, stativ, paraply, og en veldig forstuet lillefinger (ja jeg gled på isen :w00t:)

 

post-83184-1167610343_thumb.jpg

 

post-83184-1167610396_thumb.jpg

 

post-83184-1167610410_thumb.jpg

Endret av Aleck
Lenke til kommentar

Dette var surt. Dårligste været jeg har opplevd på nyttårsskiftet :(

Har 3 stooore raketter og en SCHWÆÆÆR rakett igjen.

Begynte å regne 23:40 og ved midnatt blåste det så det ikke var mulig å fa fyr på rakettene og regnet kom sidelengs.

Et spark i ræva fra det forrige året og et slag i tryne fra det nye...

Men det var jo uansett gøy å se de rakettene som kom seg opp :)

 

 

Ble allikevel ett bilde på meg. Testet et par av rakettene mine før klokken 23.

Skulle ha dem til å smelle rett over vannet.

Den første gikk for høyt, men den andre ble helt perfekt :D

 

5 sekunder, f8, ISO 100, 18mm

Dette var den minste raketten jeg hadde:

 

4996.jpg

 

Ingen etterbehandling av bildet. Kun beskjært litt på sidene så ikke layouten her blir helt ødelagt og en vanlig oppskarping.

Lenke til kommentar
Vel. Det kjipeste av ALT måtte jo skje i kveld. DET REGNET! Menmen. Det hindret ikke meg i å ta bilder  :) Ble bare litt ekstra strev da den ene håna hele tiden gikk med på å holde paraplyen over kameraet. Det var leit også, fordi at folk skøyt opp raketter i bare 10 min, så fikk ikke så god tid på meg.  :roll:  Fikk tatt 20 bilder, der de fleste lå mellom 3 og 5 sekunder lukkertid. Blenderen gikk vel fra 7 til 15 på enkelte og hvitbalansen hadde jeg på 3800K hele tiden. Her er 3 av bildene jeg ble bedre fornøyd med. Kunne ha vært bedre, men var ikke akkurat optimale forhold og ta bilder i akkurat i dag desverre.

 

Utstyr: Olympus E-500, Zuiko 14-45mm, stativ, paraply, champagne og en veldig forstuet lillefinger (ja jeg gled på isen :w00t:

 

post-83184-1167610343_thumb.jpg

 

post-83184-1167610396_thumb.jpg

 

post-83184-1167610410_thumb.jpg

7616107[/snapback]

 

 

det nr 2 var veldig kult med tret. :thumbup:

Lenke til kommentar

post-83184-1167610396_thumb.jpg

 

7616107[/snapback]

 

 

det nr 2 var veldig kult med tret. :thumbup:

7616113[/snapback]

 

Takk :love:

 

Jeg syntes det var litt kult jeg også. Både grenene og raketten skyter på en måte ut. Ville også ha med et landskapselement.

 

Koselig å se at mange poster bildene sine :)

 

GODT NYTTÅR HARDWARE, DISKUSJON OG AKAM!! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...