Gå til innhold

Bakgrunnsbilde på WIDESCREEN


posse

Anbefalte innlegg

Har reziza bildene fra 2048x1536 til 1440x900

 

Problemet da er at bildene blir strekt utover. Og når jeg velger Center eller title så får jeg ikke hele bildet til å dekke skjermen

'

 

Bruker jeg stretch blir bildet strekt alle veier noe som er styggt

 

 

Noen tips for å få bildene til å se normale ut??

 

 

Kjører 1440x900

Endret av posse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv Macromedia Fireworks

 

Modify -> Canvas -> Resize

Sett på at høyde og bredde skal resizes proposjonalt

og du vil da når du fører inn 1440 i bredden få 1080 i høyden.

 

Når den biffen er gjort må det kuttes 180 px i høyden for å få 900. f.eks 90 px i bånn og i toppen. Bruk klippefunksjonen, nesten som i Paint, men nede i vinduet kan du se hvor mange pixler du har i utklippsfeltet (bredde og høyde).

 

 

Blir dette fullstendig gresk kan du gi fullstendig f og heller velge et bakgrunnsbilde du finner på internett :tease:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Eh, enkleste blir jo å åpne det i nettopp PS. Men metoden under er jo overførbar til alle andre bilderedigeringsprogrammer.

 

Image -> adjustments -> Image size

velg width "1440" px

Bare sjekk at "resize proportionally" er på. Da vil høyden justere seg etter bredden automatisk, slik at forholdet blir rett.

 

Så velger du

Image -> adjustments -> canvas size

velg height "900" px

 

Nå er selve bildet du hadde først ennå like stort, men du forminsker området som blir lagret til å stemme med størrelsen du vil ha ut til slutt. Det vises veldig greit med at den grå rammen rundt bildet nå har snevret seg inn så det ligger over en del av bildet.

 

Så tar du og flytter bildet dit du vil ha det. Kanskje det passer seg å dra det litt lengre opp slik at du får med mer av bunnen enn toppen i det endelige bildet.

 

File -> save

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...