Gå til innhold

Brenne dual layer, hvor lang tid?


sinnadyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg brenner en hel DL DVD så tar det ca 40min på 2x eller var det 2.4x husker ikke helt.

 

Utvalget av DL plater er ikke akuratt det store, og butikkene er ofte utsolgt.

Men har funne en butikk som selger billige plater, men jeg har ikke testet ut platene selv www.dvdink.no

Lenke til kommentar

Har erfaring med den nett shoppen har meget bra produkter ti bra pris.

kjøpte 100 dual layer ca 7 mnd siden,di er cmc og er noe kresen på vilken brenner de brennes på. de fungere ikke på nec og matshita(panasonic)

men funger best på liteon men også på benq og pioneer.

av de 90 jeg har brent har jeg fått 3 feil som var feil på plate.

Lenke til kommentar

Brente også di diskene fra cmc på 8x på liteon brenner.

Når du tester med nero cd/dvd speed skal du test ved 4x og ikke 8x,

var høy PI failure på den skal ikke være høyere enn 4 på enn topp brent plate.

PI errors skal være under 350 så test mellom cmc og verbatim er ganske lik.

Men fordelen med verbatim er at den er mer mediakopitabel end cmc diskene

men så har di en mye høyere pris også, har mye og si for meg som bruker mye dual layer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønte lite av de testene men... PI-failures: KAS, du testa på 8x og fikk 700 eller noe. jd10, du testa på max (som er ukjent) og fikk over 4500. Din test må da iallefall være minst 8x ?

 

jd10; det er jo du som sier at de skal være under 350, men du hadde jo værst test men bare supre plater? Hvordan har det seg?

 

Takker for gode svar!

 

EDIT: Så på failures, ikke errors, men uansett er jo disse tallene høyt(!) over 350 som du sier de burde ligge under :\ Er det gjennomsnittet du snakker om her?

 

En ting til. Sier du/dere at man faktisk kan brenne 360-backuper på 2,4x kompitable plater på hele 8x ??

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar

Men en ting som er sikkert med dual layer er at verbaim er de beste på di fleste brennere men det finnes andre merker jeg har prøvd som ritek og thats write di fungerer også på noen brennere.

Men verbatim er jo et produkt av Mitsubishi så det er jo andre merker som er laget deres steder som har samme kvalitet som dem med mkm kode.

Problemet med verbatim er prisen , den er for høy her i norge synes jeg.

Angående tester så får det forskjelig resultat fra brenner til brenner på alle type plater og hvis platene ligger noen måneder så blir ogsø resultatene forskjellige.

Men til bedre testen er til bedre er platene, dette gjelder også vanlig dvdr.

Lenke til kommentar
Brente også di diskene fra cmc på 8x på liteon brenner.

Når du tester med nero cd/dvd speed skal du test ved 4x og ikke 8x,

var høy PI failure på den skal ikke være høyere enn 4 på enn topp brent plate.

PI errors skal være under 350 så test mellom cmc og verbatim er ganske lik.

 

Nå er det en stund siden jeg leste dette, men jeg mener å huske at dette er annerledes mellom BenQ og Lite-on. PIF på 4 tilsvarer 8 på BenQ. Det vil si at feilene som oppdages på min brente plate ligger innenfor anbefalingene. I tillegg mener jeg å huske at slike scans skal kjøres på 8x med BenQ-drev. Hvis du ser nærmere på skjermbildet mitt ser du at hastigheten ligger på 3,34x som har vært toppfart.

 

En scan der PIE-verdiene ikke overstiger 10 gjennom hele plata har jeg aldri sett, så jeg er fremdeles av den oppfatning at jeg fikk usedvanlig gode resultater, den stygge spiken som trekker Quality Score ned til 95, til tross.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...