Gå til innhold

Er Roguer Overpowered?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da mener jeg ikke i slossing, jeg har mange ganger eid de,

og mange ganger blitt eid :p

 

Men de er så jævli vanskelige å ta fordi de har så mange flykte skills...

er jo nesten umulig å få tatt siste liva når de stunner vanisher og er vekk før du vet ordet av det...

huntersmark hjelper ikke, serpent sting hjelper ikke...

 

Hvordan skal man egentli ta de etter det..?

 

Nesten hver gang en rogue begynner å få lite hp = stun vanish og borte er han...

flarer litt rundt hit og dit men borte er han...

så grinder jeg litt, får lite hp mot et par mobs. og der er han igjen..  :(

 

Da blir jeg en ny HK på lista hans  :cry: 

 

Hvordan kan jeg hindre han i det? prøvd mye rart men ikke no funker :hmm:

7604975[/snapback]

 

 

Har både en hunter og en rogue, godt gearet begge 2 for pvp, og hunter er utrolig mye mer overpower enn roguer, si f.eks med full bm spec så er jo hunter imunne mot fear, stun , slow effects , sheep ... + at du får syk høyere dps

Lenke til kommentar
Hvis det var det eneste du fant som du følte var feil der, så sier jo det litt..

Mener du det er riktig at en klasse som kan heale, stunne sammenhengende i 12 sek, gjøre seg udødlig i 14 sekunder, heale 100% av sin hp for 1 mana med mer gjør mer burst dmg enn enn klasse som KUN gjør dmg?

Hvis ja, så må du forklare for meg hvorfor.

7610406[/snapback]

 

værste av alt er at han har rett.. at blizz gir wow's mest defansive classe så mye dps er litt feil.. grett nokk vist de hadde nerfa stun,ac eller bubble.. no har de alt.. (nesten)

Lenke til kommentar

Pala free HK? Når? Pala har alltid vært et slit å drepe pga. muligheten til å stunne/bubble for å heale og at de kan ta bort nesten alle dots, dmg deres var mye dårligere før ja, men det at de har muligheten til å heale seg till 100% hp igjen opptil 3-4 ganger i en kamp uten at fienden har sjangs til å interupte heals gjør vel kanskje litt opp for dårligere dps...

Pala med greit gear gjør også bra hvit dmg, og i tillegg seals, enten vant palaen etter en laaaang kamp eller så kom det flere som hjalp pala i løpet av de 5 minuttene det tok å drepe han.

Lenke til kommentar
Dere som klager på paladins, husker dere hvordan det var når paladins ikke eide dps?

Jo.. et vandrende HK. Ja di har blitt buffa noe helt utrolig men de overgår da ikke hunters, locks, shadowpriests og trinket mages enda..

7612484[/snapback]

Ja, hvis noen class fortjente en såpass buff, så er det paladins. De har jo vært en latterlig class alt for lenge.

 

Som mage er ikke Hammer of Justice noe problem, men jeg skjønner at andre classer klager over det.

Warlocks har alltid vært vanskelig å ta, men det er veldig doable.

Samme med shadowpriests, men jeg synes ikke de har blitt det grann vanskeligere nå etter patchen.

Trinket mager, imba som faen. Og ja, jeg er det selv, så skal ikke klage noe på de :p

 

Edit:

Pala free HK? Når? Pala har alltid vært et slit å drepe pga. muligheten til å stunne/bubble for å heale og at de kan ta bort nesten alle dots, dmg deres var mye dårligere før ja, men det at de har muligheten til å heale seg till 100% hp igjen opptil 3-4 ganger i en kamp uten at fienden har sjangs til å interupte heals gjør vel kanskje litt opp for dårligere dps...

Pala med greit gear gjør også bra hvit dmg, og i tillegg seals, enten vant palaen etter en laaaang kamp eller så kom det flere som hjalp pala i løpet av de 5 minuttene det tok å drepe han.

Jeg ser du er rogue, så jeg forstår at du klager. Warrior og rogue må vel nesten være de eneste 2 classene som var mulig å ta for en paladin før patchen (Selvfølgelig med unntak)

Jeg kunne bare kite han hele runden, når han heala seg resheepa jeg, og gjenntok dette helt til paladinen var oom. Funka like lett hver gang. De var rett og slett patetiske før fra en mage's, og så godt som hvilken som helst class' synspunkt.

Endret av Sindrelol
Lenke til kommentar
Dere som klager på paladins, husker dere hvordan det var når paladins ikke eide dps?

Jo.. et vandrende HK. Ja di har blitt buffa noe helt utrolig men de overgår da ikke hunters, locks, shadowpriests og trinket mages enda..

7612484[/snapback]

Skal da bare mangle også da >_< En klasse som kan gjøre seg udødelig i en halv evighet, har en stun som varer en halvtimes tid, og i tillegg kan heale seg opp fra 0 til full hp x antall ganger bør ikke ha mye burst damage.

Lenke til kommentar
Spec bort fra hemo treet da vel. Har sett mange roguer specce 41 subtlety og klage over at de ikke tar en second wind warrior på en stunlock lenger. Vel, en fury warrior uten imp. overpower, TM, deep wound og impale har det ikke akkurat lett mot en rogue heller.

7607995[/snapback]

Alt for få rogues som utnytter bleed dmg'en med subtlety specc :no:

 

Med 1k ap gjør garrote rundt 850 dmg uten opportunity og 5 cp rupture nesten 1500 dmg med Serrated Blades (30% mer dmg på rupture)

 

Og med 41 poeng i subtlety har de fleste rogues 1k ap uten problemer, de har lett 30% dodge, ghostly strike og premed, åpne med premed garrote 4cp rupture vanish eller pop evasion + ghostly og spis overpower/kite mens warrioren dør.

 

Subtlety specc er en utrolig sterk specc mot alle klasser, særlig på lvl 60 med cloak of shadows. Problemet er bare manglende skills. Med prep og cloak of shadows kan de stort sett også komme seg vekk fra nesten hva som helst.

Synes det er på tide at vanish blir fikset ordentlig, har egentlig hatt mindre problemer med vanish i det siste, men bruker den oftere og mer offensivt enn før.

Lenke til kommentar
Det er ubrukelig, overpower trigges av dodge og kan ikke dodges ;)

Og overpower crit = vondt.

7607053[/snapback]

 

Bedre med en overpower enn en mortal strike...

7607094[/snapback]

 

Evasion > warriors. Man gjør oss praktisk talt om til en gimp som bare kan bruke et triks i 15? sec. Er du en decent rogue får vi bare fyrt av 1-2 overpowers max.

 

Critter begge snakker vi litt over 2k dmg med bra gear.

 

Og ja... Rogues vinner ikke over warriors med zomgdps. (Noen gjør det, men det er overgearing) Mot en god rogue starter alltid roguen med et initiativ. Den virkelige kampen for en warrior er å ta kontrollen. Vi har 4 ting vi kan bruke, der 3 av dem kan parreres av roguen ved CD's.

 

Disarm = Blind

Trinket = Blind (utnytte at roguen har 1 blind er ok)

Fear = Trinket

Intercept = Kan countres av en rogue (og nettlinje) som setter Crippling og kiter oss i "dødsonen." 5-8 yards. Vi har WW dog. Evasion ftw ;)

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
Jeg vet at en riktig spilt rogue er utrolig farlig, ut ifra dueller med guildies osv. Det virker derimot som at mesteparten som spiller er idioter, som tror en godt utstyrt warrior bryr seg om eviscerates for 450  og hemo hits for 200.

7616748[/snapback]

jupp de fleste er nok det :) legger også merke til de

men en warrior i berserker uten shield, i passelig gear klarer jeg fint 17-800 eviscerates, med mesteparten av dmg går i bleed :)

 

Og ang evasion og warriors er det noe jeg bruker sjelden, med mindre jeg er uheldig(stunresist) eller warrior i veldig bra gear eller shield og tankgear, kiter og stunner isteden.Med evasion er det alltid en sjangs for å bli truffet med mindre du har 95/100% dodge :p

 

Cloak funker og mot warrior-fear mener jeg

Endret av da_devil
Lenke til kommentar
Dere som klager på paladins, husker dere hvordan det var når paladins ikke eide dps?

Jo.. et vandrende HK. Ja di har blitt buffa noe helt utrolig men de overgår da ikke hunters, locks, shadowpriests og trinket mages enda..

7612484[/snapback]

 

 

skulle de det da?

 

og til dere som kviner over warrior og rogues.. husk at folk springer rundt med lvl 70 build no. ting vil nokk bli noe HELDT anna når folk er lvl 70.. en hunter f.eks får ikke så mye som hjelper i pvp som en rogue får..

 

at warrior er gimpa i pvp no, ja.. men om de blir det på lvl 70 er det vel få som vet.. rogue er absolutt ikke gimpa.. vist du spiller rouge og mener at du selv er gimpa så har du enten ALT Får dårlig gear i forholdt til de du slåss mot, eller null skills..

Lenke til kommentar
skulle de det da?

 

og til dere som kviner over warrior  og rogues.. husk at folk springer rundt med lvl 70 build no. ting vil nokk bli noe HELDT anna når folk er lvl 70.. en hunter f.eks får ikke så mye som hjelper i pvp som en rogue får..

 

at warrior er gimpa i pvp no, ja.. men om de blir det på lvl 70 er det vel få som vet.. rogue er absolutt ikke gimpa.. vist du spiller rouge og mener at du selv er gimpa så har du enten ALT Får dårlig gear i forholdt til de du slåss mot, eller null skills..

7622032[/snapback]

 

er ikke akkuratt uber eller...

paladins har 12 sec stun og bra dps, buble og heals, cleansing.. så en paladin kan du glemme å drepe som rogue...

 

En god warlock greier du kansje og drepe og du dør deretter av dotsa..

 

god shadow priest krever skills for å ta, de har høy dmg reduction, heals , shield , og fear (litt lettere å ta de som undead med tanke på at du har 2 måter å ta vekk fear på)

 

En god BM speca hunter er vanskelig og ta, med tanke på at de er litt smarte i hue å holder seg unna og lar peten ta seg ta dps, mens huntern holder seg på avstand og spammer Multi shot , cursive shot og arcane shot, og serpent sting for å holde roguen ute av stealth/vanish

Lenke til kommentar
skulle de det da?

 

og til dere som kviner over warrior  og rogues.. husk at folk springer rundt med lvl 70 build no. ting vil nokk bli noe HELDT anna når folk er lvl 70.. en hunter f.eks får ikke så mye som hjelper i pvp som en rogue får..

 

at warrior er gimpa i pvp no, ja.. men om de blir det på lvl 70 er det vel få som vet.. rogue er absolutt ikke gimpa.. vist du spiller rouge og mener at du selv er gimpa så har du enten ALT Får dårlig gear i forholdt til de du slåss mot, eller null skills..

7622032[/snapback]

 

er ikke akkuratt uber eller...

paladins har 12 sec stun og bra dps, buble og heals, cleansing.. så en paladin kan du glemme å drepe som rogue...

 

En god warlock greier du kansje og drepe og du dør deretter av dotsa..

 

god shadow priest krever skills for å ta, de har høy dmg reduction, heals , shield , og fear (litt lettere å ta de som undead med tanke på at du har 2 måter å ta vekk fear på)

 

En god BM speca hunter er vanskelig og ta, med tanke på at de er litt smarte i hue å holder seg unna og lar peten ta seg ta dps, mens huntern holder seg på avstand og spammer Multi shot , cursive shot og arcane shot, og serpent sting for å holde roguen ute av stealth/vanish

7623742[/snapback]

Paladins har en Hammer of Justice - en 6 sec stun på 1 min cd, de kan også få repentance gjennom talents, men det er en incapacitating effect.

 

Med litt skills, brukbart gear i forhold til motstander og en grei specc skulle du greie å slå de klassene, og med cloak of shadows burde det gå rimelig greit.

Og i en duel er motstanderen forberedt, dette har endel å si som rogue, og det burde du vite.

 

På lvl 60 med tilgang til lvl 70 speccs er spillet ubalansert, men du har da fortsatt en god sjangs mot de fleste klasser som rogue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...