Gå til innhold

Velge HP dv9041 eller dv9060?


Mythos

Anbefalte innlegg

Jeg har lett etter ny bærbar etterat Coop PC'n min døde, og har kommet til at jeg vil ha en av de to. Så vidt jeg forstår er forskjellen stort sett prosessor, harddisk, HDMI port og 1900kroner.

 

Jeg har en Dell TV med HDMI inngang, så det vil kanskje være kjekt å velge en PC med slik mulighet. Blir det merkbar forskjell med HDMI enn om jeg bruker VGA kabel og lydkabel? Ellers tror jeg dv9041 har god nok ytelse siden jeg ikke spiller stort, og den er vel ikke spesiellt treg med AMD istedenfor Intel?. 120GB disk er også nok siden jeg lagrer det meste på en stasjonær.

 

Bortsett fra kontorapplikasjoner og multimedia vil den bli brukt endel til bildebehandling og diverse.

 

De trådene jeg har lest om HP9000 serien ender stort sett opp i krangler om skjermen og at en utgått HP er bedre, eller at man heller burde velge Dell. Så det er fint om jeg kunne få synspunkter mest fra de som eier en dv9041 eller dv9060 :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg like godt en dv9085 på Expert på lørdag. Den er omtrent som 9060, men med litt raskere prosessor og 2GB RAM. Ikke akkurat grisebillig, men så langt ser den bra ut.

 

http://www.expert.no/produkter.asp?sku=636...eload_coolmenus

 

Har stort sett laget recovery DVD'er og lagt inn noen programmer. Litt uvant tastatur hvor jeg lett bommer på høyre shift tast, men det kan jeg finne meg i siden den har numerisk tastatur som jeg savnet på den gamle bærbare.

Lenke til kommentar

http://www.notebookreview.com/default.asp?...view=HP+dv9000t en test av 9060, den skårer jevnt over bra på det meste, dårlig touchpad var vell omtrent det eneste å kritisere den for.

 

Trådstarter: du må jo regne med litt mer støy, dårligere batteri og litt tregere prosessor på 9041 kontra 9060, men prisen er jo og nesten 2000,- lavere. Du får det du betaler for ;)

 

Å velge VGA istedet for HDMI har ikke så mye å si for bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...