Gå til innhold

Beryl 0.1.4 lansert


Skinney

Anbefalte innlegg

Beryl og Compiz er såkalte "vindu håndterere", forskjellen mellom disse og standard håndtererne til Gnome og KDE er at disse kan tegne 3d-effekter(tenk Windows Vista sitt Aero brukersnitt).

 

Nytt i denne developer releasen er en "håndfull" nye plugins(hvor mange, hvem vet) og at ingen flere features blir lagt til før stable 0.2.0 er lansert. Changelog har ikke blitt gitt ut ennå men skal komme snart...

 

Håper ikke det tar lang tid før denne kommer på repoene til Opensuse så jeg får testet det asap :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vist hatt 0.14 siden 22.12.

 

Ligget i beryl sitt ubuntu svn repo en stund...

 

Største forskjellen jeg kan se er at pluginene har blitt sortert i en trestruktur.

 

Fått en video capture plugin og benchmark plugin, men ellers legger jeg ikke merke til så alt for mye nytt.

Lenke til kommentar
Har vist hatt 0.14 siden 22.12.

 

Ligget i beryl sitt ubuntu svn repo en stund...

 

Største forskjellen jeg kan se er at pluginene har blitt sortert i en trestruktur.

 

Fått en video capture plugin og benchmark plugin, men ellers legger jeg ikke merke til så alt for mye nytt.

7593970[/snapback]

 

Benchmark nytt? har ikke det vært med siden beryl 0.1.1?

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har vist hatt 0.14 siden 22.12.

 

Ligget i beryl sitt ubuntu svn repo en stund...

 

Største forskjellen jeg kan se er at pluginene har blitt sortert i en trestruktur.

 

Fått en video capture plugin og benchmark plugin, men ellers legger jeg ikke merke til så alt for mye nytt.

7593970[/snapback]

Benchmark nytt? har ikke det vært med siden beryl 0.1.1?

7595093[/snapback]

Nytt for meg... ;)
Lenke til kommentar

Uansett, compiz og beryl er stort sett bare eye-candy bortsett fra noen plugins som kan være nyttige.

 

De tre eneste jeg vet om som er nyttige er zoom-funksjonen, skygge-funksjonen og at man ser live-bilder når man alt-tabber (hva heter det?).

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Tror det er scale pluginnet som er det mest funksjonelle av beryl effektene. Det er ihvertfall det jeg har inntrykk av å lest litt på forum.beryl-project.org

 

Jeg er veldig enig i at det er for det meste eye-candy.

 

@wil: Du burde prøve beryl. Det er ganske fett :D

7598012[/snapback]

 

Jepp beryl har noen funksjoner som kan være nyttig og øke produktiviteten for en arbeidshest på et kontor, Quinn Storm snakket for en tid tilbake på linux.com om at mann også kan lage plugins for beryl som kan hjelpe synshemmede som ikke er teknisk mulig med metacity/kwin, eller vil blir for ressurs krevende.

 

EDIT: en kompis av meg så også på bilder av Beryl, han så heller ikke noe kult med det, men da han prøvde Beryl var lydløs :D

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar

Det ubuntu-repoet jeg bruker har hatt 0.1.5 i flere dager allerede, og det har alltid vært stabilt.

 

deb http://download.tuxfamily.org/3v1deb edgy beryl-svn

deb-src http://download.tuxfamily.org/3v1deb edgy beryl-svn

 

Legg til disse i sources.list om du vil prøve det.

 

Hva er fordelen med å f. eks ha Beryl installert?

 

Jeg trodde det bare var eyecandy, men etter å ha brukt beryl en god stund forstår jeg hvor mange nyttige løsninger det tilbyr. Scale-pluginen klarer jeg meg nesten ikke uten lenger, og fordi GUIet kjøres av GPU går maskinen raskere enn om jeg ikke har Xgl og beryl aktivert.

Lenke til kommentar
Det ubuntu-repoet jeg bruker har hatt 0.1.5 i flere dager allerede, og det har alltid vært stabilt.

 

deb http://download.tuxfamily.org/3v1deb edgy beryl-svn

deb-src http://download.tuxfamily.org/3v1deb edgy beryl-svn

 

Legg til disse i sources.list om du vil prøve det.

 

Hva er fordelen med å f. eks ha Beryl installert?

 

Jeg trodde det bare var eyecandy, men etter å ha brukt beryl en god stund forstår jeg hvor mange nyttige løsninger det tilbyr. Scale-pluginen klarer jeg meg nesten ikke uten lenger, og fordi GUIet kjøres av GPU går maskinen raskere enn om jeg ikke har Xgl og beryl aktivert.

7598698[/snapback]

 

Det der er svn pakker, det er ikke den ferdig versjonen av 1.5.

Lenke til kommentar

eneste grunnen til at jeg bruker er pga eye-candy'et... bruker egentlig ingen av de nyttige funksjonene bortsett fra å gjøre vinduer gjennomsiktige slik at jeg kan lese mens jeg skriver rapporter(slipper å bytte vindu). Men det får hele desktoppen til å bli "levende" noe jeg finner mer behagelig for øynene(fading og sånt) pluss at det hele går litt fortere pga GPU aksellerering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...