Thoraxxx Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har en wysiwyg-side som jeg bruker til å oppdatere en annen side. Jeg bruker open wysiwyg, men ønsker å bruke FCK-editor istede. Jeg fikk hjelp av en venn til å lage scriptet og jeg er nybegynner når det gjelder php så trenger litt hjelp. Jeg har lest brukerveiledningen til fck, men det var litt vanskelig å forstå. Har noen noe forslag på hvordan fck-editoren kan integreres i dette scriptet? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?phpecho <<< HTMLa <html> <head> <script language="JavaScript" type="text/javascript" src="openwysiwyg/wysiwyg.js"></script> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>Ny side 1</title> </head> <body bgcolor="#3366FF"> <p></p> <p></p> <p><font size="5" color="#FFFF00">Redigering</font></p> <form method="POST" action="lagre.php"> <p> <textarea name="tekst" rows="100" cols="40"> HTMLa; echo Opne('index.htm'); echo <<< HTMLb </textarea><script language="JavaScript"> generate_wysiwyg('tekst'); </script> </p> <input type='submit' name='submit' value='Lagre'> </form> </body> </html> HTMLb; function Opne($namn) { $f=fopen($namn,"r"); $data=fread($f,filesize($namn)); fclose($f); return $data; } ?>
oxodesign Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Jo du kan gjøre det på 2 måter, enten å inkl. fck editoren som php eller javascript begge fungerer helt likt men måtten å gjøre det på er litt forskjellig. Det første du gjør er å inkl. fck editor scriptet på topen: <?php include("FCKeditor/fckeditor.php"); ?> Etterpå setter du følgende kode inn i scriptet ditt: <?php $oFCKeditor = new FCKeditor('FCKeditor1'); $oFCKeditor->BasePath = '/FCKeditor/'; $oFCKeditor->Value = 'Default text in editor'; $oFCKeditor->Create(); ?> BasePath byttes med mappen fila fckeditor.php finnes i (Hvis du har valg et annen navn).
Thoraxxx Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Skrevet 28. desember 2006 Jo du kan gjøre det på 2 måter, enten å inkl. fck editoren som php eller javascript begge fungerer helt likt men måtten å gjøre det på er litt forskjellig. Det første du gjør er å inkl. fck editor scriptet på topen: <?php include("FCKeditor/fckeditor.php"); ?> Etterpå setter du følgende kode inn i scriptet ditt: <?php $oFCKeditor = new FCKeditor('FCKeditor1'); $oFCKeditor->BasePath = '/FCKeditor/'; $oFCKeditor->Value = 'Default text in editor'; $oFCKeditor->Create(); ?> BasePath byttes med mappen fila fckeditor.php finnes i (Hvis du har valg et annen navn). 7591572[/snapback] Jeg får ikke helt til å sette inn de på de riktige stedene i scriptet. Kunne du sette de inn på riktig sted
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå