Gå til innhold

Sinnsyk vifte.. Sjekk denne!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får vel nesten stå frem som selgeren av produktet :smile:

 

Motoren har en peak RPM på 65000, så 50000RPM er nok ikke urealistisk. Det dumme er at motorn ikke er børsteløs, altså den eter børster på 50000RPM, men man kan alltids kjøpe nye :razz:.

 

Ett bilde til? :smile:

 

50krpmvifte2.jpg

 

_________________

-------Panasonic Toyota Racing-------

tf102.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-11-25 22:52 ]

Lenke til kommentar

Sikle sikle.... MÅ ha... Men prisen var kanskje litt drøy... Skal se om jeg klarer og mekke meg en egen... Har et par sånne motorer på skolen... Hehe... *vann i munn*

 

Er du ikke redd for å holde den i handa..? plutselig så schvupp schvupp så har to kun fem stumper igjen,,,?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Nimr0d på 2002-11-23 01:29 ]

Lenke til kommentar

Hehe, joda, men jeg holdte ikke mer i den etter at jeg kjente kreftene. Jeg måtte rett og slett sette den fast i en tvinge :grin:. Det skal også nevnes at etter et bom forsøk med en papst vifte så knakk et vifteblad av mens den gikk. Flom sa det, så hadde viftebladet lagd stor hakk i bord plata :grin: (tror den ble utsatt for mye stress grunnet at den ble montert på skjevt :roll:.

 

Står jeg foran flagrer det i klæra og håret :grin:. Ganske god spredning på den også.

Lenke til kommentar

Hehe... den motoren klarer aldri å dra 30A kontinluerlig. Kjør den på 30 minutter@30A, jeg garanterer et havari ;)

 

50krpm med den viften er også urealistisk, det er fordi effekten som trengs for å driver propellen øker med kvadratet av turtallet; feltviklingene går i metning og brenner opp før den når det turtallet med belastning.

 

Har svidd endel slike motorer selv, driver på med rc ting jeg også da :D Ligner på Kyosho`s Le mans ?

Lenke til kommentar

Havari er garantert ja, men det er heller ikke meningen med lang kjøring :smile:. Du kan trygt si at både ledninger og motor blir varmt :grin: ). Prøvde meg med noe ledninger for utebruk først (til strømnettet), de smelta momentant. Så fant jeg noe fine silikon ledninger, de ble glødeovn, men de smelta hvertfall ikke etter ett par sekunder. Hmmm... Jeg vil ha et tachometer! NÅÅ!

 

Det er ikke Kyosho Le Mans, det er en Team Orion Modified Stock 10x1, som er godt av med pensjon :smile:.

 

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-11-23 02:10 ]

Lenke til kommentar

du skulle montert den vifta på en r/c nitromotor..40kRPM og mer stabil drift. lyden er vel ikke hinder likevel..

hadde vært litt rått. fram med glødet og trekke i startsnora hver gang du skulle starte pcen.

 

men en slik elmotor er vel beregna for max 8.4v i underkant av 10minutt, så havari hadde vel ikke tatt lang tid med 12v..

 

hmm.. kom til å tenke på at jeg har et elektrofly på loftet. med samme type motor, og folde-propell.. den gir luftstrøm den!

Lenke til kommentar

Hehe tanken med nitro motor har streifet meg, men den hadde også bryti sammen med 45000RPM konstant, muligens hadde stempel staget knekki hvis du har mye belastning ved 45000RPM (det skal nok litt til for å dra bladene rundt når den er oppe i 45000RPM ja). Fuelen er dyr og stinker dritt :smile:. Et annet problem er at de blir satans varme etterhvert, derfor ville den varmet mer enn den kjølte :grin:.

 

Bra at fantasien er i orden hvertfall :smile:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...