Mojo Pin Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 (endret) Hei. Har brenneprogrammet jeg bruker noe å si for kvaliteten når jeg brenner ut DVD-Filmer? Er det f.eks forskjell på å bruke Nero eller DVD Decrypter? Endret 27. desember 2006 av Mojo Pin
p@ge Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 hei, jeg har hverken brukt Nero eller DVD Decrypter men je har brukt DVD Shrink og CDBurnerXP Pro . kan ikke si at det var noen kvalitets forskjell. hvis du har både Nero og DVD Decrypter, må du prøve disse ut helst med de samme film. lykke til
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Det som skiller de ulike programmene er funksjoner, hva de kan brenne, om de trenger tilleggssoftware (som .net), om de har buffer underrun og lignende funksjoner, og hvilke cd/dvd brennere de støtter. I tillegg så er det en fordel at det er greit å avinnstallere hvis det blir behov for det. Bruker selv deepburner pro, koster ca. 190,- og har alt man trenger i et brukervennlig program. Har brukt nero før, men det hadde en tendens til å legge inn kopisperrer overalt slik at jeg for eksempel ikke fikk tatt backup av bilder som var overført fra digitalkameraet. Nero legger også inn masse dritt (som nero scout) som egentlig ikke er nødvendig, og som gjør at jeg nå ikke lenger anbefaler nero til noen. Nero mangler også støtte for endel eldre brennere (typisk 2-3 år gamle). Cdburnerxppro krever nå .net og det liker ikke alle.
Mojo Pin Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 Det som skiller de ulike programmene er funksjoner, hva de kan brenne, om de trenger tilleggssoftware (som .net), om de har buffer underrun og lignende funksjoner, og hvilke cd/dvd brennere de støtter.I tillegg så er det en fordel at det er greit å avinnstallere hvis det blir behov for det. Bruker selv deepburner pro, koster ca. 190,- og har alt man trenger i et brukervennlig program. Har brukt nero før, men det hadde en tendens til å legge inn kopisperrer overalt slik at jeg for eksempel ikke fikk tatt backup av bilder som var overført fra digitalkameraet. Nero legger også inn masse dritt (som nero scout) som egentlig ikke er nødvendig, og som gjør at jeg nå ikke lenger anbefaler nero til noen. Nero mangler også støtte for endel eldre brennere (typisk 2-3 år gamle). Cdburnerxppro krever nå .net og det liker ikke alle. 7607303[/snapback] Men sett bort fra det. Vil jeg få like god kvalitet på en film brent med Nero, som med DVD Decrypter?
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Ja. Kan ikke se noen grunn til at kvaliteten på selve brenningen skal variere...
qualbeen Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 jeg har vel ikke nok kunnskaper til å kommentere dette, men uansett: så lenge selve brenne-jobben gjøres av laseren inni dvd-spilleren, spiller det liten rolle hvilket program som forteller brenneren om hva/hvordan det skal brennes. Såfremt nero og de andre programmene gjør en lik jobb når de gir beskjed til brenneren om hvordan tingene skal se ut på det ferdige produkt. Jeg vil tippe at bruk at programvare ikke skal ha noen ting å si, men mindre du kommer borti bugs/mangler ved et program...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå