Gå til innhold

Kjøp av ny dataskjerm som skal brukes til gaming!


Hermans

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg går rett til poenget, jeg har hatt samme skjerm i 5 år og nå ønsker jeg meg en ny en! Og til dette trenger jeg deres hjelp!

 

Jeg har nemlig ingen peiling på hvordan skjermene er nå til dags, og i hvilken prisklasse en "gamer-skjerm" er. Jeg er ikke særlig kravfull og trenger egentlig ikke noe større enn 19" eller 20". Men, for meg er det viktig at det fint går ann å spille pc spill på skjermen med god kvalitet.

 

Jeg kan ærlig innrømme at jeg har mest lyst på en flatskjerm ettersom jeg er lei av denne tunge gamle skjermen jeg har nå. Men, om det blir for dyrt med flatskjerm må jeg nok velge en god gammeldags skjerm. :)

 

Det viktigeste for meg er at det går ann å spille pc spill med denne skjermen med god kvalitet. (Trenger ikke verdens beste kvalitet)

 

Håper på gode svar!

 

Mvh

Øyvind Hermans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har lyst på widescreen-skjerm,så skal LG Flatron L204WT være bra.

Den har jeg bestillt selv.Får den vel om et par dager og gleder meg som en unge. :)

 

Edit:Hvis du går for Samsung eller VievSonic,så IKKE bestill fra Pixmania.

De har lager i Frankrike,så det tar lang tid å få skjermen. Toll må du også betale.

Blir nok ikke så enkelt heller hvis du får feil på skjermen.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ja, men ta f. eks. MX1000. Den er ennå best.

7587737[/snapback]

Ontopic: kjøp denne. Mange som har den og er fornøyd. :)

7587838[/snapback]

Vurderte den skjermen,men valgte heller LG Flatron L204WT.

Leste litt rundt her i forumet og en del tester.

LG virker som et bedre valg.

 

Ja, men ta f. eks. MX1000. Den er ennå best.

Smaken er som baken (og heldigvis for det).

Jeg har prøvd MX 1000 og synes det er en dårlig mus til spillbruk.

Det finnes "1000" mus som er bedre enn den i spill.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Vil si at LG nok er den beste skjermen blant disse. Bedre oppløsning, noe bedre sortnivå og ett bra bilde til prisen generelt. Har du veldig store krav om en rask skjerm, må du strengt tatt velge en av disse raske 19" skjermene, men tviler på at du merker det. WS er visstnok veldig bra til spill, men grunnet mangelfull støtte må du ofte strekke bildet eller bruke svarte linjer på sidene. I film er jo ws ett stort pluss igjen. Samsung blir jo mye det samme, men tror nok Mortne K har rett i at LG er ett bedre valg.

Lenke til kommentar

Hva med LG 1970HR?

Kjøpte den da den kom ut for et halvt år siden. Ingen feil med den enda, veldig gode høydejusteringsmuligheter, bra sortnivå og null etterslep.

Fargene er ikke akkurat sprudlende, men de er helt OK. Og da synes jeg at jeg er streng på fargebedømmelsen.

designet er det beste jeg har sett på skjermer, kanskje med untak av noen litt mer eksklusive skjermer i litt dyrere prisklasse.

https://prisguiden.no/product.php?productId=46583

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...