Anders Moen Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg trenger et forholdsvis simpelt login script i PHP som man logger på med brukernavn og passord som er i MySQL databasen min. Brukernavn skal hentes fra "nick" og passordene fra "passord" Håper noen har noe som funker Gjerne ha cookies der, er ikke 100% sikker på hvordan jeg lager de. Endret 2. januar 2007 av Andy-Pandy
oxodesign Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Du må gjøre følgende: <html> <body> <?php // Hvis noen har trykket på submit knappen if (isset($_POST['submit'])) { // Få verdier fra loginform'et med $_POST $username = $_POST['username']; $password = $_POST['password']; //Dine variabler. Henholdsvis ditt brukernavn og passord $user1 = "1"; $pass1 = "1"; $user2 = "2"; $pass2 = "2"; //Hvis det oppgitte brukernavn og passord er likt det som står i scriptet. if (($username==$user1) && ($password==$pass1)) { //Her kommer alt som er passord beskyttet. echo 'Username = 1 Password = 1.'; }elseif (($username==$user2) && ($password==$pass2)){ //Her kommer alt som er passord beskyttet. echo 'Username = 2 Password = 2.'; }else{ echo 'Her kommer feilmeldingen'; } }else{ echo' <form action="" method="post"> Brukernavn: <input type="text" name="username" /><br /> Passord:<input type="text" name="password" /><br /> <input type="submit" name="submit" /> </form>'; } ?> </body> </html>
Anders Moen Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Og hvis jeg skal ha enda flere brukere?
Rasks Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 //Dine variabler. Henholdsvis ditt brukernavn og passord $user1 = "1"; $pass1 = "1"; $user2 = "2"; $pass2 = "2"; $user3 = "3"; $pass3 = "3"; if (($username==$user1) && ($password==$pass1)) { //Her kommer alt som er passord beskyttet. echo 'Username = 1 Password = 1.'; }elseif (($username==$user2) && ($password==$pass2)){ //Her kommer alt som er passord beskyttet. echo 'Username = 2 Password = 2.'; }elseif (($username==$user3) && ($password==$pass3)){ //Her kommer alt som er passord beskyttet. echo 'Username = 3 Password = 3.'; }else{ echo 'Her kommer feilmeldingen'; } For å legge til flere brukere lage du bare flere $user og $pass og legger til en "elseif", hvor den skjekker riktig $user og $pass
Anders Moen Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Okay, takk. Det fungerte vett. Nå trengte jeg ikke <span style="visibility: hidden"> på slutten av innholdet hvis du hadde riktig brukernavn og passord.
ZoRaC Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Litt tungvindt og mye kode om det er mange brukere da... Database eller arrays hadde nok vært bedre? PHP $users["username1"]["password1"] = true;$users["username2"]["password2"] = true; if ($users[$username][$password]) { echo "Pålogget!"; } else { echo "Feil!"; } Finnes mange måter å gjøre det på, men denne krever mye mindre kode.
Anders Moen Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 Ok, jeg vil ha gjennom en database. (Den er kalt så mye som tabell lol) Jeg vil også ha cookies så de slipper å logge inn hele tida
ZoRaC Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 www.ezusermanager.com Der finner du et ferdig script.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå