Digidice Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Jeg lurte på hvordan det fungerer med leveling mod. Siden ejg ikke er for flink med alle instillingene i spillet så tenkte jeg og ta i bruk en. Justerer den ting for meg, feks at jeg ikke trenger og levle hver skill opp før jeg sover osv ?
MiSP Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Min personlige varme anbefaling er Kobu's Character Advancement System. Denne inneholder alt du trenger, pluss litt til. Les manualen jeg linket til, og se om den kan være noe for deg. Det er mange måter å konfigurere den på.
Digidice Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Min personlige varme anbefaling er Kobu's Character Advancement System. Denne inneholder alt du trenger, pluss litt til. Les manualen jeg linket til, og se om den kan være noe for deg. Det er mange måter å konfigurere den på. 7577415[/snapback] Takker og bukker, skal sjekke den ut nå
MiSP Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Jeg bruker The Two Rings-metoden, det gjør det lettere å trene alle attributes selv om du ikke spesialiserer deg innen alle skills. I stedet for at skill A styrer attribute B 100 %, så styrer den attribute B 50 % og attribute C og D 25 %. Eller noe slikt. Veldig praktisk.
Radial Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 MiSP: Hvordan virker Kobu's med OOO? Og tar det mye tid å komme inn i hvordan systemet fungerer? Jeg er litt interessert i å prøve noe helt nytt, og dette er kanskje tingen for meg. Men jeg er litt redd for å rote alt til :-)
Rescue me Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 MiSP: Hvordan virker Kobu's med OOO? Og tar det mye tid å komme inn i hvordan systemet fungerer? Jeg er litt interessert i å prøve noe helt nytt, og dette er kanskje tingen for meg. Men jeg er litt redd for å rote alt til :-) 7593260[/snapback] Jeg vedder 1000 kroner på at Kobu's virker med OOO siden MiSP spiller med OOO .
MiSP Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jepp, Sotobrastos (aka Oscuro) anbefaler faktisk KCAS sammen med OOO. Jeg digger KCAS og kunne aldri noensinne tenkt meg å spille uten noe slikt igjen - jeg tenker aldri mer på levelling, alt bare skjer av seg selv. Attributes har ingenting med levelling å gjøre; hvis du øver deg mye i Speechcraft, går Personality opp uavhengig av om du levler eller ikke. Aldri mer trenger du å tenke på om du er klar for å nå neste level; aldri mer trenger du å tenke på om du må slutte å trene minor skills for å utnytte dem maks neste level. Aldri mer trenger jeg å bli dratt ut av stemningen for å planlegge levellingen. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i - bare les manualen, den gir deg all nødvendig informasjon. Du kan alltids endre på ting senere uansett, og da blir attributtene rekalkulert som om du skulle ha brukt det oppsettet hele tiden. Ting kan egentlig ikke gjøres enklere, dog framdeles så avansert og med så store valgmuligheter. Selv bruker jeg The Two Rings som levelmetode, ettersom denne gir meg muligheter til å øke attributter jeg ikke direkte har representert i de ferdighetene jeg levler mest (jeg er en stealth-basert karakter, og levler lite som styrer Strength, men med The Two Rings endres dette slik at én ferdighet ikke styrer 100 % én attributt, men heller 50 % én og 25 % to andre). Jeg kan legge til og fjerne modifikasjoner når som helst, men det er to jeg aldri mer kommer til å spille foruten - Oscuro's Oblivion Overhaul og Kobu's Character Advancement System. PS: Det blir litt mer avansert hvis du bruker en egendefinert rase (f. eks. Mystic Elf eller Playable Dremora) eller stjernetegn; da må du selv manuelt stille inn enkelte ting. Men hvis du holder deg til det som er i spillet, kan det egentlig ikke bli enklere. Endret 28. desember 2006 av MiSP
Radial Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Takk for fyldig svar. Jeg skal prøve dette med neste character, for man bør vel helst starte på nytt?
MiSP Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Hvis du snakker om OOO; definitivt. Hvis du bare snakker om KCAS så tror jeg ikke du er nødt til det, men jeg vil anbefale det uansett.
Radial Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Spiller med OOO allerede, og har gjort det i lang, lang tid. Noe annet er uaktuelt. Jeg skal installere KCAS når jeg er ferdig med nåværende character, så får vi se. Takker for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå