Gå til innhold

VX2235WM eller VG2230WM?


Rub_The_Nub

Anbefalte innlegg

Viewsonic 22" LCD VX2235WM

VX2235WM

 

Viewsonic 22" LCD VG2230WM

VG2230WM

 

Hvilken av disse burde jeg kjøpe? Eller er det noen andre 22'' som er bedre? Jeg vet at de fleste har samme panel, men det viser seg at Acer, f.eks, kan være litt dårligere.

Kan Asus skjermene være gode/bedre? Asus skjerm

 

Spørsmålet mitt er hvilken 22'' jeg burde velge, og jeg har i hovedsak sett på de to Viewsonic skjermene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, 30 er en del av den nye serien, så det er en nyere modell. "De nye modellene kombinerer de nyeste teknologiene og ekstrem prestasjon med rent, tidløst design." (http://www.viewsoniceurope.com/NO/Press/2006/2006_11_VGSeries.htm)

 

 

Er ikke helt sikker på hvilke forskjeller det er på disse skjermene, men ser ut til at de ligger på samme pris. En så bra anmeldelse av en 22" virker jo lovende.

Lenke til kommentar

Jeg tittet litt lengre innover på viewsoniceurope.com, og fant ut at VG2230WM sannsynligvis var best; Specsa var bedre på noen ting, men forholdsvis like (jeg kommer ikke på hva den var bedre på, var litt trøtt i går kveld da jeg så på det sjø :p ).

Eneste grunnen til at jeg er veldig keen på VX2235WM er at målene er større, men gjelder de målene for selve skjermen, eller hele (fot, kanter osv osv)?

Lenke til kommentar

Det er samme panel i begge skjermene, det må dere ikke glemme. Dermed finner dere neppe noen store forskjeller i selve bildet. De har selvsagt nøyaktig samme mål hva anngår selve flaten, så den minste vil være en fordel siden den har minst ramme.

 

Denne har også samme panel, og blir nermest slaktet av HW.no:

http://www.hardware.no/tester/skjerm/packa...stro_220w/34387

 

Ville valgt den som ser best ut eller virker mest praktisk eller noe, og regnet med de har samme bilde. (eller helst holdt meg langt unna alle skjermer med ett slikt redselsfullt panel)

Lenke til kommentar

I den anmeldelsen av Maestro er det dette som nevnes i konklusjonen:

 

- Blasse farger

- Mangler sRGB

- Ingen høydejustering

- Dårlig meny

 

 

Så da er det slik at Viewsonic har også disse problemene, siden de bruker samme panel? Skal man ha en 22" så skal man velge den som ser best ut, det er akkurat det samme skjermene? hva er vitsen i forskjellige anmeldelser av 22" da? denne skjermen fikk 8/10 på bildekvalitet, på trustedreviews. det er jo bra! har vel ikke det problemet med blasse farger som Maestro da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...