Gå til innhold

Asus A7V-VM. Finnes det eller..?

PoleCat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I min HP Pavilion 7950, står det at hovedkortet heter Asus A7V-VM, men på asus sitt nettsted finner jeg hverken kortet eller noe annet om dette...?

Jeg vil oppgradere BIOS, men er det trygt å bruke den som f.eks er ment for A7V-M???

Hvoran oppgraderer man egentlig BIOS?

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke tatt sjensen på det du foreslår, siden HP-kortet trolig er en OEM-versjon av Asuskortet. Vil minne om den gamle regelen: hvis det ikke er noe spesikt problem med Biosen du har, la den være i fred...

Men _må_ du, så last:

http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/swind...979&l=en&c=BIOS den skal visstnok fikse et audio-problem.

Prosedyren for HP Bios-oppdatering kjenner jeg ikke, les readme fila.

Skrevet

Det kan jo også være at du har et A7V133-VM som meg. Hvis jeg var deg hadde jeg holdt meg laaaaaangt unna enn BIOS-oppdatering dersom du ikke er 101% sikker. Du risikerer å rett og slett og herpe maskinen. Det virke som det mangler tre tall i spesifikasjonene du oppgir. De kan være alt fra 133, 266 til 333 .

Skrevet

Har akkurat samme hovedkortet jeg også asus a7v-vm.

Men har akkurat samme problem,finner ingen informasjon om det.Dette sitter også i ei hp maskin.

Hadde jo vært artig og visst feks. hvilke cpu,er det støtter.Du sa at du fant ut at det er et a7v133-vm.

har du prøvd noen biosoppdatering med bios til dette h.k.?

Skrevet

Men har akkurat samme problem,finner ingen informasjon om det.Dette sitter også i ei hp maskin.

Hadde jo vært artig og visst feks. hvilke cpu,er det støtter.Du sa at du fant ut at det er et a7v133-vm.

Skrevet

Skrevet

HP kjøper OEM kort fra ASUS. Du kan derfor ikke finne kortet på ASUS sin www, og du kan heller ikke finne BIOSer der. Om de BIOSene som er listet opp over vil fungere, se det er en annen sak.

-KJ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...