Gå til innhold

Windows 98 åpner vinduer i fleng etter boot


Anbefalte innlegg

En kompis har fått et snurrig lite problem.. hver gang han booter win98 så åpnes explorer (altså utforsker), control panel, samt at win98 tydeligvis prøver å åpne og utforske a: og d: (d: er cd-rom'n). Problemet er at hverken explorer eller control p. er i startup/oppstart mappen. Jeg finner heller ikke noe unormalt i registry eller msinfo. system.ini, win.ini, autoexec.bat og config.sys filene er også som de skal være. så: hjeeeelp :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kvitkanin på 2002-11-22 16:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt et lignende problem i over 1 år =)

 

Når windows (98SE) booter, åpner et explorer vindu seg (inklusiv i sikkerhetsmodus!). Hjelper ikke samma søren hva jeg gjør..lukker vinduet på den ene etter den andre metoden.

 

Ligger ikke noe i noen oppstartsfiler/register whatsoever som har sammenheng med dette så vidt jeg kan se...heller ikke startupcontrol programmet fant noe unormalt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 19:07, skrev kvitkanin:


Ingenting vises hverken i registry eller i startup folder som skulle indikere at disse hersens vinduene skulle poppe opp.


Prøv å kjøre Reparasjon av IExplorer ( via Kontrollpanel/ Legg til-Fjern prgr.) - evt. kjør Scandisk med rep. automatisk.

Lenke til kommentar

Dette skjer fordi maskinen på et aller annet tidspunkt måtte restarte mens disse vinduene var åpne, gjerne etter installasjon av et program. Dermed 'husker' windows for evig og alltid at disse vinduene var akkuret der. Det er med andre ord en bug (vanlig en) og ikke virus/trojan.

 

Å fjerne det kan være en prøvelse, men norton windoctor har hjulpet meg før.Hjelper ikke det, så må du rote rundt i registret til du finner noe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...