Gå til innhold

Spille penn og papir rollespill med OpenRPG?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått tak i boken. Men vet ikke hvilket profession min person skal ha. :|

Er lite oppfinnsom:(

8168109[/snapback]

Ok men kanskje noe enkelt siden du er ny på dette? Soldier med pilot skills?

Skrevet (endret)

Husk du bør også velge en feat for fighter class ships hvis du vil være en god jagerpilot feks. Starship Operation (Starfighter). Eller for en annen classe som Space Transport eller Capital Ship.

Endret av RougeAlien
Skrevet

Prøv og hold denne tråden i live slik at den ikke dør som sist gang. Jeg kan ikke gjøre jobben helt av meg selv og det hadde vært fint om dere oppdaterte meg om fremgangen deres.

Skrevet

Har tenkt litt på konsept til karakteren, men har ikke fått skrevet ned noe enda.

Skal se om jeg får skrevet litt idag.

Vi burde også planlegge litt om karakterene. Det beste tror jeg hadde vært om en tok Space Fighter-featen, en tok Space Freighter-featen, og en siste tar Space Gunner-featen. På den måten slipper vi å krangle om hvem som skal fly skipet :)

Dette er forutsatt at vi får et skip etterhvert, noe jeg regner med vi gjør. Men det kommer an på hva RogueAlien har planlagt.

Anyways, dibs for Space Freighter-featen.

Skrevet

Karakter-konsept:

Kalerr Tano

Kalerr vokste opp på Cathar, hvor han var sønn av en respektert familie. Han hadde en lys fremtid i møte, for han var enearving av farens rikdommer og foreldrene hans hadde planlagt å gifte han med en annen fremstående familie's datter. Kalerr var sett på av mange som den heldigste Cathar i byen deres, men han selv var veldig ulykkelig. Han hadde aldri lyst til å bli født inn i et anstrengelsesløst liv, og drømte om et liv der han måtte jobbe hardt for maten. Han hadde lyst til å være en smuggler, en dusørjeger, en leiesoldat, eller en mestertyv. Alt var foretrekkbart untatt det hendelsesløse livet han hadde.

Kalerr forsvant mer og mer inn i sin drømmeverden, og ble apatisk til verden rundt han. En dag han var med faren sin på et ærend til en romhavn traff han på en ung dame ved navn Elana som leverte en frakt til byen deres. Kalerr begynte tilfeldigvis og snakke med henne, og han likte hennes livlige vesen. Han hadde aldri snakket med et menneske før, og han ble fascinert av henne.. De møttes flere ganger, før hun måtte dra videre til en annen planet. Kalerr kunne ikke la vær å tenke på henne mens hun var borte, og han sørget for å være der når hun kom tilbake igjen. De innledet et forhold, men holdt det hemmelig for foreldrene hans, som ville blitt forarget hvis de hadde funnet ut om det. Elana lærte han ting han alltid hadde hatt lyst til å lære. På bare noen måneder lærte han å skyte blaster, fly romskip, slice terminaler, og mange andre ting. Kalerr fikk et nytt håp på livet, og var for første gang lykkelig.

Forholdet deres varte i bare noen få måneder før familien fikk vite om dem.

Det var på en kveld da solen akkurat hadde gått ned over horisonten at Kalerr skulle møte Elana. Han banket på døren til romfrakteren hennes, men ingen svarte; ventet en stund, så banket han igjen, men fremdeles inget svar. Kalerr begynte å bli nervøs, så han tok fram verktøyet sitt og åpnet døren utenfra, noe han hadde lært av Elana. På innsiden så han sitt største mareritt. Elana lå livløs på gulvet i en stor blodpøl, med et blodig kutt over strupen. Hun hadde vært død i flere timer. Ved siden av henne lå en kniv han kjente igjen. Det var en kniv han hadde fått av faren. Kalerr visste at foreldrene hans hadde fått vite om Elana, og han løp tilbake til huset deres. Faren var på rommet sitt, og da Kalerr konfronterte han sa han bare at ingen sønn av han skulle sløse bort livet på en 'smuggler-hore'. Kalerr ble blind av raseri, og tok kniven og stakk den i magen på han. Han visste at nå var det ingen vei tilbake, og da vaktene kom opp på rommet var han langt borte. Han gjemte seg i et fraktskip, og forlot Cathar før natten var omme.

- - - - - - -

Kalerr Tano er en Cathar. Han har en tykk mane og kraftig kropp, og er ganske smidig. Han kan virke veldig overtalende, logisk, og rasjonell, men kan bli voldsomt sint hvis noen provoserer han. Kalerr er flink til å slice terminaler og å komme seg inn steder han ikke har tilgang til. Han er også en god rompilot, som har spesialisert seg på romfraktere. Han foretrekker å bruke blastere i kamper, men kan sloss i nærkamp med klørne sine hvis han må.

Skrevet

Jeg skal se om jeg får opp noe mer om den men først må jeg få konsentrert meg om å skrive ned noen av story ideene mine. Jeg har drevet og laget tokens til spillet også. det vil si som bruk i stedet for miniatyrer fordi disse er mere praktiske når det gjelder battlegridden i openrpg.

Skrevet

kan gjerne bli med neste gang hvis det blir noe DnD / Call of Chtulu eller noe slikt. Star Wars er desverre utenfor min kunnskap, og tror jeg hadde sliti med innlevelsen der :(

Skrevet (endret)
Tokens, vil det si en slags myntlignende ting med bilde på?

Ja syntes miniatyrene i openrpg var altfor store, spesielt hvis man hadde navn på dem.

8192831[/snapback]

Ja her er programmet og noen eksempler.

TokenTool

TheTangledWeb

Med det programmet så kan jeg ta forskjellige star wars bilder eller tegninger og lage tokens av dem. Kun til privat non-profit bruk selvfølgelig.

Navnet på imagefilen vil jo alikevel vises i openrpg for det er vel bare sånn det programmet er. Men formen og størrelsen på tokens gjør de mer praktiske. De vil for eksempel ikke overlappe hverandre hvis de står i nærheten av hverandre.

Endret av RougeAlien
Skrevet
kan gjerne bli med neste gang hvis det blir noe DnD / Call of Chtulu eller noe slikt. Star Wars er desverre utenfor min kunnskap, og tror jeg hadde sliti med innlevelsen der :(

8193459[/snapback]

Ja jeg skal nok kjøre et D&D spill senere og jeg har Call of Cthulhu her å så det er en mulighet der også.

Skrevet

Noen som vet om og hvordan jeg kan få denne tråden satt som sticky?

Siden dette er et spill som skal komme i gang så er det fint om vi ikke havner i bånn av bøtta igjen. Da kan det jo hende vi går glipp av spillere.

Fint hvis noen kan hjelpe.

Skrevet

Kan jeg bruke denne tokenen?

Kalerrtoken.png

Også, her er url til char sheet'en: link

Ikke mye der akkurat nå, men skal fylle ut i morgen. Du kunne jo sette linker til sheets i første post etter hvert som det blir laget karakterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...