Gå til innhold

Spille penn og papir rollespill med OpenRPG?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Spillet blir Star Wars RPG D20.

Vi bruker OpenRPG

De som var med tidligere må laste ned på nytt for det er en bedre og nyere versjon nå enn sist.

Spillere:

Bakkland: Kalerr Tano

Mesa: Ukjent

Vi trenger flere og du trenger ikke være erfaren med rollespill eller med reglene. Sånne ting kommer seg etterhvert. Hvis du er interessert men ikke har hovedboken så kan jeg lage en karakter til deg hvis du ikke er sikker på om du kan eller vil kjøpe boka. Alt jeg isåfall trenger er en liten forklaring på hva slags person du vil rollespille.

Star Wars settingen er en stor galaxe full av muligheter, varierte raser, en mengde med romskip, roboter, våpen av alle typer og selvfølgelig den mystiske og fantastiske Kraften! Så hvis du er lei av å kjede deg og drømmer om å bli med inn i magien til filmene eller tegneseriene så bli med og spill da vel! I PnP rollespill så er ikke ting like begrenset og forhåndsprogrammert som i et dataspill, eller en film. her kan alt hende..

Endret av RougeAlien
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil det si da at du sitter hos deg med bøkene? jeg sitter her med Terninger og personen min?

åsså spiller vi som om det er over bordet?

Da kan man jo likegodt spille det over msn?

eller er det noe jeg mangler her?

Skrevet (endret)
Vil det si da at du sitter hos deg med bøkene? jeg sitter her med Terninger og personen min?

åsså spiller vi som om det er over bordet?

Da kan man jo likegodt spille det over msn?

eller er det noe jeg mangler her?

7574704[/snapback]

Nei altså programmet har et terningsystem innebygd i "chatten". Noe som vanlige messengere ikke har. Karakteren har du på en online charactersheet fra en anne side eller på en character node inne i programmet. Det eneste du trenger ellers er hovedboken til rollespillet vi skal spille. Altså enten Dungeons & Dragons 3,5 Players Handbook eller Star Wars D20 Core Rulebook (helst Revised).

Terningsystemet i programmet gjør at man som GM eller DM kan se terningkastene til andre spillere osv. Noe som gjør juks vanskelig. Det sikrer et rettferdig spill.

Inkludert at programmet har mange andre verktøy enn et vanlig chatte programm har. Dette programmet er jo laget for rollespill. Programmet er gratis..

Endret av RougeAlien
Skrevet

Kult, lenge siden jeg testa OpenRPG, men synes å huske det var gøy. Hadde glatt blitt med jeg.

Har uheldigvis ikke spilt d&d 3.5, men kan lese players og mekke en character, så får vi se.

Skrevet

Høres kult ut. Jeg er med. Har både SW d20 revised og D&D 3.5, men er mest kjent med D&D, så jeg stemmer for det.

Hadde også vært kult å spille i Eberron, men ikke nødvendig hvis folk mangler boken.

Skrevet (endret)
Høres kult ut.  Jeg er med.  Har både SW d20 revised og D&D 3.5, men er mest kjent med D&D, så jeg stemmer for det.

Hadde også vært kult å spille i Eberron, men ikke nødvendig hvis folk mangler boken.

7575324[/snapback]

Hvis jeg kjører et D&D spill så blir det i Forgotten Realms..men ingen trenger å ha boka..bare Players Handbook. Hjelper jo hvis folk har spillt Baldurs Gate, Icewind Dale eller NWN for det er samme verdensystem.

Endret av RougeAlien
Skrevet
Høres kult ut.  Jeg er med.  Har både SW d20 revised og D&D 3.5, men er mest kjent med D&D, så jeg stemmer for det.

7575324[/snapback]

Hvis jeg kjører et D&D spill så blir det i Forgotten Realms..men ingen trenger å ha boka..bare Players Handbook. Hjelper jo hvis folk har spillt Baldurs Gate, Icewind Dale eller NWN for det er samme verdensystem.

7575561[/snapback]

Høres greit ut. Har spilt litt i FR, men aldri fordypet meg i settingen, for å si det sånn. Har også spilt BG, IWD, og NWN.

Skrevet

Men da setter jeg første spilltidspunkt til..

Lørdag 19:00 til 23:00 eller noe sånt også skal jeg gjøre meg klar til da.

Flere spillere er selvfølgelig velkommen også.

Jeg tenkte meg maks 6 spillere.

Skrevet
Heh, likte brettet med terninger :p gøy å spille 5-6 timer på en dag, men det sluttet når jeg ble 10 år ;)

7575676[/snapback]

Brett med terninger?

Rollespill er gøy uansett alder! Og rollespill ledet av 10 åringer og 30 åringer har en tendens til å være i litt annen stil..

Skrevet

Tenker da på irl terninger, huler og quests, sitte i en kjeller og nerde var dritgøy da :) Though, kledde oss ikke ut :p Kanskje ikke 10 år gammel, men var vel en 13-14, vi spilte bra seriøst skal du se. Kjøpte bøker, leste regler, hele pakka. Det tok litt for mye tid, så ble så lite gaming når feriene var ferdig.

Skrevet (endret)
Tenker da på irl terninger, huler og quests, sitte i en kjeller og nerde var dritgøy da :) Though, kledde oss ikke ut :p Kanskje ikke 10 år gammel, men var vel en 13-14, vi spilte bra seriøst skal du se. Kjøpte bøker, leste regler, hele pakka. Det tok litt for mye tid, så ble så lite gaming når feriene var ferdig.

7575706[/snapback]

Ja det kan ta en del tid og det var nok mye av grunnen til at jeg ikke spiller med de gamle spillerne lenger. Folk blir opptatt med jobb, damer etc. Men tilbake til topic. Er du interessert i å være med eller?

Endret av RougeAlien
Skrevet
blir med jeg :)

må bare få programmet til å starte først  ;)

7575768[/snapback]

Bare gjør som de har skrevet på siden demmes.

Installer Python tingene først og så OpenRPG.

Skrevet (endret)
Hvilken spille-stil blir det?  Heavy Rollespilling? hacken-slashing? puzzles?

7575782[/snapback]

Jeg vil prøve å lage til en balansert blanding. Det blir nok ikke det mest kompliserte greiene. Er en stund siden sist. Vi får se..

Litt action blir det jo..

Endret av RougeAlien
Skrevet
Hvilken spille-stil blir det?  Heavy Rollespilling? hacken-slashing? puzzles?

7575782[/snapback]

Jeg vil prøve å lage til en balansert blanding. Det blir nok ikke det mest kompliserte greiene. Er en stund siden sist. Vi får se..

Litt action blir det jo..

7575789[/snapback]

Mkay. Kan ikke med OpenRPG eller noe, så jeg må sette meg inn i det. Tror jeg skal begynne så smått å lage en karakter nå, så er jeg klar til lørdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...