Gå til innhold

fikk kameraet mitt ødelagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tvilsomt at du får byttet det ja.

 

Hva er gæli da?

7561579[/snapback]

 

virker som om noe har sprekt bak så skjermen ikke funker, utrolig kjipt.. men har ikke mistet det i bakken eller noe, eneste jeg kan tenke meg er om det kan ha vært kulda.. hadde det med ut en dag

og displayet funker ikke lenger

Lenke til kommentar
Reklamasjon og div garantier gjelder KUN ved kjøp i Norge

7561813[/snapback]

 

ok, da må jeg nok kjøpe nytt kamera... men noen som har forslag om et kamera som tåler en trøkk, nå er jeg lei av å hele tiden måtte kjøpe nye kameraer...

7562610[/snapback]

 

http://olympus.no/consumer/29_mju_725_SW.htm

Tåler fall fra inntil 1,5m og vanntett ned til 5m

7563408[/snapback]

noen med erfaring til dette kameraet?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325071

Lenke til kommentar
Hva er det slags snakk.

Har man liksom ingen garantier eller rettigheter hvis man handler fra utlandet?

 

Tror du det er kun Norge som har garantier på ting?

7580994[/snapback]

 

Selvsagt har man garantier om man handler i utlandet. Men garantiene gjelder som oftest bare i det landet. Om ikke selskapet er kjent da, samsung har f.eks. datterselskaper over hele verden og hvis en av disse selskapene blir etablert i Norge, så vil garantien også gjelde her i landet.

Lenke til kommentar

Panasonic finnes i Norge. Hvis ditt kamera er levert med en "world garanti" kan du forsøke å ta kontakt med dem. Denne garantien er svært redusert i forhold til de rettigheter du ville hatt etter norsk forbrukerkjøpslov (ved kjøp i Norge). Se evt. om det står noe på de papirer som fulgte med når du kjøpte kameraet og om kjøpet er registrert slik at world-garantien er aktiv.

 

Beskrivelsen din av skaden får meg allikevl til å være i tvil om denne dekkes av en verdensgaranti. Det beste er selvsagt å sjekke med Panasonic Norge.

Lenke til kommentar
Reklamasjon og div garantier gjelder KUN ved kjøp i Norge

7561813[/snapback]

 

Hva er det slags snakk.

Har man liksom ingen garantier eller rettigheter hvis man handler fra utlandet?

 

Tror du det er kun Norge som har garantier på ting?

7580994[/snapback]

Tror du garantirettighetene er helt like i alle land? Også finnes det noe som er unikt i Norge, som er gitt ved norsk lov, og det er reklamasjonsrettighetene. På et slikt kamera er reklamasjonstiden fem år, og den dekker alle fabrikasjonsfeil som skaper problemer innen fem år. Garanti som gis i andre land er stort sett kun et år, og i mange tilfeller må kameraet sendes til landet der kameraet er kjøpt selv innenfor garantitiden. Noen kamera har europeisk garanti, mens andre har verdensgaranti. Uansett... fem års reklamasjon får man ikke om kameraet ikke er kjøpt i Norge.

 

Uansett er denne skaden skjedd ved at skjermen er utsatt for trykk, enten ved at du har hatt det i en lomme sammen med andre ting, uten at kameraet har vært beskyttet av en veske eller lignende, eller ved støt. Dette dekkes ikke av garantien, og å bytte skjerm koster gjerne 1500-2000 kroner.

Lenke til kommentar

om du er flink så klarer du å skifte skjerm selv. Har selv gjort det på et digital kamera som jeg kjøpte på slutte av 90 tallet. Var dyrt som fy (kostet vel 9.900 i veil. pris, men fikk det til innkjøpspris ca. 7000 av en kollega) Skaffet meg en likt kamera som var defekt (dette kamera var druknet!) på netteog skiftet skjerm selv. Var smått, men dte gikk fint. Måtte betalt ca.3500 på et fuji godtkjent verksted i Bergen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...